Rata de crestere a profitului bancii a accelerat in trimestrul al patrulea, dupa ce in trimestrul al treilea fusese de 20%, iar in trimestrul al doilea scazuse la doar 0,6%.
Profitul inregistrat in trimestrul al patrulea este cel mai mare profit trimestrial de la infiintarea Bancii Transilvania. Rezultatele publicate sunt preliminare, nefiind auditate.
Profitul BT pentru tot anul trecut s-a ridicat la 120,2 milioane de lei (34 milioane de euro), in crestere cu 21% fata de profitul raportat in 2005. Veniturile totale ale bancii s-au ridicat la 1,358 miliarde de lei (385,8 milioane de euro), inregistrand un avans de aproximativ 68% fata de anul precedent.
[quote=Robert Rekkers, director general Banca Transilvania]Anul 2006 a fost un an bun pentru Banca Transilvania, cu obiective atinse si chiar depasite[/quote]
„Rezultatele financiare obtinute in anul 2006 au la baza strategia implementata la nivelul celor trei linii de afaceri ale Bancii Transilvania: retail, IMM si corporate. Avem acum mai multi clienti, iar cota de piata este in prezent de 4,7%. Suntem printre primele cinci institutii bancare din Romania si, asa cum ne-am propus, am devenit si mai prezenti la nivel national, avand, la finalul anului trecut, 341 de sucursale si agentii”, a declarat Robert Rekkers, directorul general al Bancii Transilvania.
Activele bancii au crescut cu 64%, atingand 8,085 miliarde de lei (2,37 miliarde de euro) la sfarsitul lui decembrie 2006, fata de un nivel de 4,93 miliarde de lei (1,34 miliarde de euro) la finele lui 2005. Banca Transilvania avea o cota de piata de 4,7% din activele nete ale sistemului bancar romanesc la sfarsitul anului trecut, potrivit datelor BNR.
BT si-a intarit anul trecut pozitia pe piata creditelor, valoarea totala a crediteor acordate ridicandu-se la aproape 4,9 miliarde de lei (1,44 miliarde de euro), la finele lui 2006, din care aproape 57% reprezinta credite acordate companiilor, iar 43% sunt credite acordate persoanelor fizice. Resursele atrase de la clienti se ridicau la sfarsitul anului trecut la 5,82 miliarde de lei (1,71 miliarde de euro).
Cresterea operatiunilor BT se datoreaza, in primul rand, extinderii retelei de unitati. Investitiile totale realizate de banca in 2006 se ridica la 93 de milioane de lei (26,4 milioane de euro).
Banca Transilvania a deschis anul trecut 126 de unitati noi si a alocat sume importante in marketing, IT si in companiile membre ale grupului.
[quote=Robert Rekkers, director general Banca Transilvania]Targetul general al Bancii Transilvania este acela de a ajunge la 1 milion de clienti[/quote]
Banca Transilvania isi va continua programul de investitii si in acest an, vizand continuarea extinderii retelei de unitati si cresterea numarului de clienti.
„Ne dorim ca anul acesta sa avem un buget de investitii de 30 de milioane de euro, care va fi destinat in special cresterii calitatii, perfectionarii sistemelor informatice si de carduri, proramelor de training si, nu in ultimul rand, deschiderii a cel putin 80 de unitati[…] Targetul general al Bancii Transilvania este acela de a ajunge la 1 milion de clienti”, a declarat directorul general al BT.
Banca Transilvania avea la sfarsitul anului trecut 341 de sucursale si agentii si peste 4.500 de angajati.
Actiunile Bancii Transilvania, listate la categoria I a Bursei de Valori, au inchis sedinta de tranzactionare de luni la pretul de 1,08 lei/actiune. La aceasta cotatie, capitalizarea bursiera a bancii se ridica la aproape 1,25 miliarde de euro.