Banca Transilvania a realizat în primele 9 luni din acest an venituri operaționale la nivel de grup de 5,63 miliarde lei, în creștere cu 27,09% față de cele de 4,43 miliarde lei din perioada similară din 2022. Este o performanță obținută în contextul unei majorări cu 20,70% a veniturilor nete din dobânzi, la 3,79 miliarde lei, de la 3,14 miliarde lei, potrivit profit.ro.
În același interval de raportare, veniturile din speze și comisioane au urcat cu 10,47%, la 941,67 milioane lei, de la 852,40 milioane lei.
„Au fost 9 luni bune pentru Banca Transilvania, în care am crescut și mai mult volumul operațiunilor procesate”, spune în raportarea trimestrială CEO-ul Ömer Tetik.
În aceste condiții, grupul Banca Transilvania a obținut un profit al perioadei de 2,29 miliarde lei, cu 36,31% mai mare decât cel de 1,68 miliarde lei din primele 3 trimestre ale unul an 2022 în contul căruia emitentul plătește în această toamnă un dividend brut de 1,13 lei/acțiune.
Astfel, profitul net consolidat al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 2.291,5 milioane de lei, din care cel al băncii este de 1.859,5 milioane de lei. Subsidiarele și participațiile de capital au contribuit cu 432 milioane de lei la profitabilitatea Grupului BT. Perioada iulie – septembrie a fost cel mai bun trimestru din acest an privind finanțările pentru locuințe: nivelul aprobărilor arată creștere de 22% în primele nouă luni ale anului 2023 față de aceeași perioadă a anului 2022.
Valoarea creditelor acordate persoanelor fizice și companiilor a crescut cu 4% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar soldul creditelor nete și creanțelor din leasing a ajuns la 72,6 miliarde lei, însemnând o creștere de aproximativ 70% a soldului creditelor față de acum trei ani.
Creșterea activității băncii se reflectă, de asemenea, în evoluția numărului total al operațiunilor procesate, 1,35 miliarde de operațiuni în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 27,4% față de 2022. Aceasta însemnă dublarea mediei lunare de operațiuni în decurs de trei ani.
„Au fost nouă luni bune pentru Banca Transilvania, în care am crescut și mai mult volumul operațiunilor procesate de BT, iar astfel ne-am consolidat leadershipul în piață. Dimensiunea și economiile de scară ne permit să fim o bancă universală, cu o abordare incluzivă și care oferă toată linia de produse și servicii – online și cu numerar – la prețuri reduse pentru clienți.
Lucrăm pentru peste 4 milioane de clienți, de la persoane fizice, la IMM-uri și până la corporații. Suntem mândri că un jucător local reușește să aducă valoare în economie și să susțină competitivitatea companiilor. Rămânem prudenți, având în vedere volatilitatea și incertitudinea din piață, însă suntem optimiști că România își poate păstra evoluția peste media regiunii”, spune Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Rezultatele financiare în primele nouă luni:
Creditare, tranzacții și incluziune financiară:
Vezi și: O nouă lege propusă de Comisia Europeană. Sunt vizați toți cei care au cont la bancă