Pe langa aceasta sanctiune, institutiilor financiare li se pot aplica pedepse complementare, precum confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contraventie, suspendarea autorizatiei de exercitare a unei activitati sau inchiderea unitatii.
Normele de cunoastere a clientelei elaborate de fiecare institutie trebuie sa corespunda naturii, volumului, complexitatii si intinderii activitatii sale si sa fie adaptate la gradul de risc asociat categoriilor de clienti pentru care aceasta presteaza servicii financiar-bancare si la gradul de risc al produselor si serviciilor oferite, mentioneaza NewsIn.
Potrivit proiectului de regulament al BNR, institutiile vor stabili categoria clientilor ce prezinta un grad de risc potential mai ridicat, pe baza unor indicatori de risc care pot avea in vedere volumul activelor sau veniturilor, tipul serviciilor solicitate, tipul activitatii desfasurate de client, circumstantele economice, reputatia tarii de origine si plauzibilitatea explicatiilor oferite de client.
De asemenea, institutiile de credit care ofera servicii bancare complexe, denumite in practica internationala „private banking”, trebuie sa manifeste o vigilenta sporita fata de categoria de clientela careia ii sunt oferite astfel de servicii.
Bancile sau institutiile financiare nebancare (IFN) trebuie sa furnizeze BNR, la cerere, rapoarte cu privire la clienti si operatiunile efectuate pentru acestia, inclusiv orice analiza pe care institutiile au facut-o pentru detectarea tranzactiilor neobisnuite sau suspecte ori pentru a determina gradul de risc asociat unei tranzactii ori unui client, mai prevede proiectul elaborat de banca centrala.
Institutiile financiare vor modifica normele de cunoastere a clientelei si le vor transmite Bancii Nationale a Romaniei in cel mult 60 de zile de la data intrarii in vigoare a regulamentului. De asemenea, bancile si IFN-urile au la dispozitie sase luni sa aplice masurile adoptate.