Trendul infiintarii de astfel de grupuri a fost declansat de clientii Volksbank din Timisoara, care au format un grup pe Yahoo in luna iunie. Ulterior, aceasta tendinta a fost continuata prin deschiderea unor grupuri pentru clientii BCR, Bancpost si, cel mai recent, Raiffeisen Bank.
Mai mult, clientii Volksbank s-au aliat deja in lupta impotriva bancii, iar aproximativ 100 de persoane s-au intalnit marti seara la Bucuresti pentru a discuta cu avocatii si reprezentantii institutiei.
In urma acestei intalniri, numarul de membrii ai grupului clientilor Volksbank din Bucuresti a urcat de la aproape 700 de persoane marti seara, inainte de intalnirea cu avocatii si reprezentantii bancii, la peste 800 de persoane. Grupul clientilor Volksbank din Timisoara numara miercuri peste 300 de persoane, iar cel al clientilor BCR aproape 400 de persoane.
Grupul autointitulat „impotriva abuzurilor Raiffeisen” a fost infiintat miercuri.
Avocatul Gheorghe Piperea, care reprezinta o parte dintre clientii bancilor, a declarat ca miercuri existau circa 900 de persoane care vor sa dea in judecata Volksbank, comparativ cu numarul de aproximativ 600 de persoane inregistrat marti.
„Inainte sa incepem procesul propriu-zis vrem sa incercam o conciliere cu Volksbank, iar sansele de reusita sunt de 50 – 50%. S-ar putea ca banca sa revina la sentimente mai bune. In sens contrar, vom inainta plangerea la instanta in circa 10 zile”, a mentionat Piperea.
Cristian Radu, reprezentant al Volksbank, a declarat ca institutia incearca sa inteleaga problemele cu care se confrunta fiecare client, in functie de tipul de credit pe care il are, dar a mentionat ca grupul de pe Yahoo nu are o organizare formala.
Intrebat despre faptul ca tot mai multi clienti ai bancilor se organizeaza in grupuri pe internet, Piperea considera ca acest lucru era „de asteptat”, in contextul in care „bancile s-au comportat ca niste camatari cu acte, introducand in contracte tot felul de clauze bizare”.
Mai multi clienti ai Volksbank au castigat deja procese impotriva Volksbank, unii dintre acestia venind la intalnirea organizata marti pentru a-i incuraja pe ceilalti participanti.
„Am primit un sfat de la un angajat al dumneavoastra sa va dau in judecata. Am facut-o si am castigat. Ii multumesc!”, a transmis unul dintre clientii reprezentantilor Volksbank.
Piperea a mentionat ca a discutat unele chestiuni tehnice si cu clienti ai BCR, iar joi seara va exista o intalnire cu acestia in cadrul careia se vor discuta detalii legate de problemele cu care se confrunta in relatia cu banca.
Ionut Stanimir, sef comunicare externa la BCR, a explicat ca au existat clienti care s-au interesat deja de continutul actelor aditionale care trebuie semnate in baza Ordonantei de Urgenta 50, iar banca pune la punct detaliile in acest moment.
„Intre timp le-am oferit clientilor raspunsuri la intrebarile lor, in special la cele legate de costul finantarii”, a mentionat Stanimir.
Clientii Volksbank reclama mai multe neregularitati in contracte, printre care introducerea comisionului de risc si aplicarea incorecta a unor formule de calcul in urma careia sumele de plata sunt mai mari decat ar trebui si au mentionat ca unele sentinte date impotriva bancii nu au legatura cu ordonanta 50, fiind pronuntate inainte de aparitia acestor reglementari.