Si mai revoltator este ca acest caz nu
este unul singular, anunta inspectorii ANPC. Acestia avertizeaza ca,
mai nou, unii comercianti afiseaza reduceri mincinoase, de care cei
mai multi dintre cumparatori nu afla niciodata daca nu isi verifica
tranzactiile cu mare atentie.
„Operatorul economic atrage
potentialii clienti prin oferte si reduceri pe care nu le opereaza si
la casa. Ele sunt doar semnalizate in cadrul magazinului.
Consumatorul e tentat, achizitioneaza produsul, il cumpara si
constata mai tarziu ca nu avea de fapt reducere. In mod obligatoriu,
cand avem bonul de la casa verificam daca suma de pe el este aceeasi
cu cea de pe eticheta”, spune si Mirona Daia, director control
si supraveghere piata ANPC, conform stirileprotv.ro.
Doar in luna ianuarie Autoritatea
Nationala pentru Protectia Consumatorului a descoperit ca 32 de
magazine din Capitala au pacalit clientii cu aceasta schema.
De exemplu, un
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/un-magazin-din-mall-ul-baneasa-a-luat-bani-de-pe-cardul-unui-client-fara-stiinta-lui-97420/]client
al magazinului Peek&Cloppenburg[/url] din mall Baneasa a
descoperit ca respectiva companie i-a luat mai multi bani din cont,
dupa ce platise deja cu cardul un produs achizitionat inainte de
Craciun.
Mai precis, la sapte zile de la cumpararea produsului
cu pricina, i-au fost returnati in contul BCR banii pe care acesta
i-a platit cu cardul in incinta magazinului si a fost taxat cu o suma
mai mare. Totul, fara stiinta detinatorului de cont.
BCR,
care ar fi trebuit sa protejeze contul clientului, sustine ca e vorba
de o „situatie neobisnuita”, dar nu explica de ce a permis
magazinului sa traga bani din contul clientului fara stiinta
acestuia.
Avocatii spun ca la mijloc este vorba
de o infractiune.