Fraudele online au lăsat multe persoane fără economiile adunate în ani de muncă, în special în cazul celor care au fost păcăliți prin intermediul rețelelor sociale precum Facebook, unde infractorii le-au accesat fondurile direct de pe carduri. Din 7 octombrie, autoritățile din Marea Britanie au introdus o nouă măsură prin care băncile sunt obligate să returneze banii victimei, cu un plafon de despăgubire stabilit la 85.000 de lire sterline, potrivit bugetul.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Tinerii români preferă locuinţele cu chirie, în locul ratelor la banca pentru a-si cumpăra o casă. Explicaţia specialiştilor: „E mai ieftin cu părinţii”
foto: bancă
Un tip specific de fraudă, cunoscut sub denumirea de APP (Authorized Push Payment), este o metodă prin care infractorii manipulează victimele pentru a le determina să transfere bani către conturile lor. Autoritatea de reglementare a sistemelor de plată (PSR) a decis să intervină, recunoscând suferința victimelor și hotărând să restituie o parte din banii pierduți.
Contextul acestei măsuri este agravat de acuzațiile aduse de Revolut, o bancă digitală din Londra, care a criticat Meta (compania mamă a Facebook) pentru lipsa de intervenție în stoparea creșterii fraudelor pe platformele sale. În răspuns, Meta a declarat că a stabilit un parteneriat cu bănci din Marea Britanie, precum NatWest și Metro Bank, pentru a împărtăși informații despre activitățile frauduloase.
Șeful Revolut a făcut un apel public adresat platformelor online, subliniind că fără măsuri ferme, fenomenul fraudelor nu va putea fi combătut eficient. Pe de altă parte, Meta a respins ideea că ar trebui să fie responsabilă pentru despăgubirea victimelor fraudelor, acuzând băncile că încearcă să își transfere responsabilitatea către alte industrii. Reprezentanții Meta au spus că platforma lor poate beneficia de informațiile furnizate de băncile mari prin inițiativa FIRE pentru a-și îmbunătăți sistemele de detectare a fraudelor prin inteligență artificială.
„FIRE este conceput pentru a permite băncilor să partajeze informații, astfel încât să putem lucra împreună pentru a proteja oamenii care folosesc serviciile noastre respective.
Frauda este o problemă care se întinde pe mai multe sectoare, care poate fi rezolvată doar lucrând în colaborare”, a declarat un purtător de cuvânt al Meta săptămâna trecută.
Te-ar mai putea interesa și: Iancu Guda dezvăluie greșeala pe care o fac românii cu banii din bancă