Una dintre operatiunile care se vor scumpi semnificativ este plata de facturi la utilitati la ghiseul bancii. Daca anterior nu exista nicio taxa, BCR a introdus un comision de 1,5% din valoarea facturii, dar nu mai putin de 5 lei pe operatiune.
„Am luat aceasta masura pentru a stimula platile electronice dar si pentru a elimina cozile existente la ghiseele noastre. Le multumim clientilor pentru fidelitate dar credem ca nu este normal sa stai la coada pentru a plati o rata, in conditiile in care in fata ta sunt alte persoane care au de platit facturi la utilitati. Trebuie sa ne obisnuim sa ne platim facturile de la bancomat iar cu salariatii bancii sa discutam de operatiunile financiare specifice BCR”, au explicat, pentru DailyBusiness, oficialii bancii.
Totodata, BCR a marit la 0,4%, minim 3 lei, comisionul pentru operatiunea de retragere numerar in lei de la ghiseele bancii. BCR a crescut, pe de alta parte, la 1 leu pe operatiune, comisionul de depunere numerar in lei in conturi proprii sau ale altor clienti BCR, exceptind alimentarea conturilor de economii, platii certificatelor de depozit si depunerile efectuate de persoanele fizice autorizate in conturile persoanelor juridice.
Un alt comision introdus de BCR vizeaza modificarea sau anularea instructiunilor de plata prin Direct Debit si Standing Order. Comisionul are o valoare de 2 lei pe operatiune.
Venituri de 16 mil. euro pe an din administrarea cardurilor
BCR a anuntat, de asemenea, dublarea comisionului de administrare anuala de la 12,5 lei la 24 lei, in ceea ce priveste cardurile BCR. Avand in vedere ca banca are cea mai mare baza de carduri din Romania – peste 2,2 milioane – BCR ar urma sa incaseze anual circa 16 milioane de euro numai din acest comision.
Pe de alta parte, banca a anulat comisioanele pentru emiterea de carduri, deschiderea de cont cat si comisionul de interogare la Biroul de Credit. De asemenea, BCR a crescut nivelul dobanzii pentru cardurile de credit cu 1,90 puncte procentuale.
In acelasi timp, banca a modificat comisionul de intarziere la plata pentru carduri de credit la 5%, minim 30 lei, si a redus perioada pentru care elibereaza gratuit duplicatul extrasului de cont, de la 6 luni la 3 luni. BCR a mai anuntat majorarea plafonului de retragere de numerar pentru cardul de credit in EURO – BCR MasterCard GOLD – BCR la 1.500 EURO / zi.
„Nu se pune problema unei cresteri a costurilor legate de detinerea si utilizarea cardurilor. Am crescut taxa de administrare anuala dar am anualat celelalte comisioane a caror valoare reprezenta cam 20 de lei anual. In fapt, din calculele noastre, clientul are de cistigat in jur de 8,5 lei anual de pe urma acestei masuri”, au declarat oficialii BCR.
Plati fara comision in sistemul electronic
Prin noua politica de comisioane, BCR incearca sa stimuleze platile electronice ce beneficiaza de comision zero, spun oficialii bancii.
„Prin aceasta masura dorim sa incurajam platile fara numerar in detrimentul celor cash. Va fi mai avantajos sa platesti electronic decat cu cash. Clientii vor fi motivati sa utilizeze solutii cat mai convenabile si mai ieftine, permanent disponibile indiferent de programul de lucru al unitatilor bancare”, a precizat Martin Skopek, vicepresedinte executiv al BCR.
BCR este lider pe piata cardurilor si are, in prezent, aproape 2,2 milioane de carduri active. Banca ofera clientilor, persoane fizice si juridice, un numar de 23 tipuri de carduri, de debit si de credit, cu utilizare in tara si strainatate, avind conturi in lei sau valute liber convertibile.
Banca opereaza cele mai mari retele de terminale electronice pentru carduri – peste 1.300 de ATM functionale si peste 9.900 de terminale electronice (POS) instalate la comercianti. Detinatorii de carduri BCR au la dispozitie peste 7.000 de comercianti unde pot folosi cardurile pentru a plati bunurile si serviciile achizitionate. Clientii BCR, posesori de carduri beneficiaza si de posibilitatea de a-si plati facturile si ratele de credit de la ATM, de reincarcare a cartelelor Vodafone, precum si de serviciul Mobile Banking.