- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

BCR are de luni o noua identitate si pregateste noi produse si servicii (Update 1)

03 Sep, 11:11 • Redactia DailyBusiness
Banca Comerciala Romana (BCR) a adoptat, de luni, o noua identitate, preluand sigla Erste Bank si un nou slogan - Gandim la fel!
BCR are de luni o noua identitate si pregateste noi produse si servicii (Update 1)

Dupa un an si jumatate de la privatizare, Erste Bank, proprietarul pachetului majoritar de actiuni de la BCR, a decis rebranduirea celei mai mari banci comerciale din Romania.

Procesul a fost declansat oficial luni, cand oficialii bancii au dezvelit noua sigla a BCR, ce include sigla Erste Bank si sloganul – Gandim la fel!.

Banca Comerciala Romana a preluat logo-ul bancii Erste pentru a arata apartenenta bancii romanesti la grupul financiar austriac Erste, a spus presedintele BCR, Nicolae Danila. BCR si-a pastrat, insa, numele, ca urmare a notorietatii acestuia pe piata financiara romaneasca, unde este usor de reperat si identificat.

„Daca pana acum schimbarile au avut loc doar in interiorul bancii, a sosit momentul ca aceste schimbari sa fie vazute si din exterior”, a declarat Danila.

Cea mai importanta schimbare adusa de noul logo consta in alaturarea cunoscutului S rosu la BCR, informeaza site-ul bancii. Litera S rosie este un simbol traditional al bancilor de economii si al Erste Bank, precum si un element comun al tuturor subsidiarelor Grupului Erste. Punctul rosu de deasupra S-ului este un simbol pentru economisire si reprezinta o moneda intrand intr-o cutie de economii.

„Este mai mult decat o schimbare de litere si culori. Am dori ca mai intai sa transformam intregul sistem de functionare in ansamblul sau, astfel incat clientii sa simta imbunatatirile la nivelulul produselor si serviciilor, precum si atentia sporita la standarde europene cu care sunt tratati”, a mai spus presedintele BCR.

Banca si-a inceput campania de schimbare a imaginii pe 3 septembrie, iar comunicarea se va face prin intermediul spoturilor de televiziune, a materialelor tiparite si al publicitatii din presa.

BCR lanseaza noi produse si servicii

Odata cu schimbarea de identitate, BCR isi va continua politica de extindere a retelei. In plus, va continua specializarea personalului si a sucursalelor bancii pe segmente de afaceri de retail si pentru companiile mari.

Printre noile produse si servicii care vor fi disponibile clientilor se numara centrele imobiliare de retail, pentru finantarea investitiilor imobiliare ale populatiei. Un astfel de centru este operational in Bucuresti din 3 septembrie. Toate cardurile emise dupa aceasta data vor avea o noua grafica, iar noul portal de internet al BCR permite clientilor sa solicite carduri si credite.

In partea a doua a lunii septembrie, banca va lansa pachete de servicii si produse asociate contului curent, precum carduri de debit, de credit, interogarii de sold si retrageri gratuite de numerar de la bancomate, tranzactii online sau la telefon sau diverse plati.

Un nou centru de contact BCR va fi lansat odata cu noile facilitati ale contului curent, prin intermediul caruia clientii vor avea posibilitatea sa efectueze diferite operatii si sa beneficieze de asistenta specializata prin intermediul telefonului si al postei electronice.

Erste a platit 3,75 mld.euro pentru BCR

BCR a fost privatizata in decembrie 2005. Banca austriaca Erste a platit atunci statului roman 3,75 miliarde de euro pentru pachetul de 61,88% din actiuni.

BCR a inregistrat, in primul semestru din 2007, cel mai bun profit net din istorie, 464,6 milioane lei (139,5 milioane euro), in crestere cu 21,4 % fata de perioada similara a anului trecut.

Cresterea profitului net s-a datorat unui avans al veniturilor operationale, in primul semestru, cu 23,3%, de la 1.176,1 milioane lei (331,3 milioane euro) la 1.450 milioane lei (435,4 milioane euro), care a compensat semnificativ urcarea cu 19,5% a cheltuielilor administrative generale, a mentionat BCR.

In primul semestru al anului trecut, BCR a avut un profit net dupa impozitare si plata intereselor minoritare de 382,8 milioane lei (107,8 milioane euro), informeaza banca. Rentabilitatea capitalului propriu a crescut la 21,2% de la 18,8%. In plus, datorita cresterii venitului operational, raportul cost/venituri s-a imbunatatit la 54% de la 55,7%.

„In timp ce am accelerat procesul de integrare in cadrul Grupului Erste Bank, am reusit sa obtinem rezultate foarte bune in raport cu obiectivele stabilite pentru semestrul I din 2007 si, mai mult, in extinderea portofoliului nostru de afaceri”, a declarat anterior, intr-un comunicat, Nicolae Danila, presedintele executiv al BCR. „Sunt increzator ca vom continua sa ne intarim pozitia pe piata romaneasca prin indeplinirea obiectivelor stabilite pentru anul 2007 si prin sporirea capacitatii noastre de a crea valoare in beneficiul actionarilor, clientilor si angajatilor nostri”, a aratat Danila.

Majorarea profitului BCR a aparut pe fondul cresterii puternice a creditelor acordate clientilor la nivelul grupului BCR (creditele inainte de provizioane au crescut cu 14,3%) generand o crestere semnificativa a venitului net din dobanzi (+12,2%) si respectiv a venitului net din comisioane (+36,3%), au comentat reprezentantii bancii.

Cheltuielile operationale au sporit cu 19,5%, in special din cauza extinderii retelei teritoriale a bancii cu 34 unitati in semestrul I din 2007, a mentionat BCR.

Activele totale ale BCR au crescut, in primul semestru, cu 5,8% de la 47.435,8 milioane lei (14.034,2 milioane euro) la 31 decembrie 2006 la 50.165,1 milioane lei (16.027,2 milioane euro) la sfarsitul semestrului I din 2007. Aceasta a inclus o crestere de 14,3% a imprumuturilor si avansurilor catre clienti (inainte de provizionare) si respectiv de 2,1% a sumelor datorate clientilor”, mai spune BCR.

Urmărește Daily Business pe Google News