Astfel, BCR
va introduce doua comisioane noi pentru operatiunile de plati facturi
cu numerar efectuate la ghiseele bancii, care se vor aplica
diferentiat in functie de tipul de client, si anume: clientii bancii
vor plati 4 lei
comision per plata factura cu numerar la ghiseele BCR, iar pentru cei
care nu sunt clienti ai bancii comisionul va fi de 8
lei per plata factura cu numerar.
„BCR va continua
sa incurajeze plata facturilor prin echipamente automate in
detrimentul platilor la ghiseele bancii, recent banca instaland o
retea de 400 de astfel de aparate. Daca urmarim evolutia numarului
de tranzactii facute de clienti cu ajutorul unui casier si cele
facute fara ajutorul unui casier, adica de client insusi prin
internet banking, POS, ATM, automate bancare, etc., observam o
crestere de la o medie anuala de 68% in 2011, la 73,5% in 2012,
ajungand in decembrie 2012 la aproximativ 76%“, a declarat Bogdan
Marin, director executiv Canale Retail, BCR.
„Aceasta evolutie
confirma faptul ca exista un apetit din ce in ce mai mare al
clientilor BCR in utilizarea intensa a modalitatilor de efectuare a
operatiunilor cu numerar prin canale automate (ATM, self service) si
fara numerar prin canalele electronice (POS, internet banking,
etc.)“, a adaugat Marin.
Clientii retail ai
Bancii Comerciale Romane (BCR) au efectuat,
in anul 2012, tranzactii prin internet (serviciul Click 24 Banking)
si telefon (serviciul Alo 24 Banking) in valoare de peste
20 miliarde lei (aprox. 4,5 miliarde euro), cu aproape 30% mai mult
decat in anul anterior.
Banca Comerciala
Romana (BCR), membra a Erste Group, este cel mai important grup
financiar din Romania.
BCR are o retea de 41 de centre de
afaceri dedicate companiilor si 622 de unitati retail localizate in
majoritatea oraselor din intreaga tara cu peste 10.000 de locuitori.
De asemenea, banca detine la nivel national peste 2.400 de bancomate
(ATM) si 15.000 de terminale pentru plata cu cardul la comercianti
(POS).
Erste Group este unul dintre
principalii furnizori de servicii financiare din Europa Centrala si
de Est. Aproximativ 50.000 de angajati deservesc 17 milioane de
clienti in cadrul a 3.100 de filiale din 8 tari (Austria, Republica
Ceha, Slovacia, Romania, Ungaria, Croatia, Serbia si Ucraina). La
30 septembrie 2012, Erste Group detinea active totale in valoare de
217 miliarde euro, inregistrand un profit operational de 2.618,5
milioane euro si un raport cost/venituri de 51.9%.