Procesul de optimizare presupune inchiderea conturilor curente prin care clientii persoane fizice nu au efectuat operatiuni bancare in ultimele 6 luni calendaristice consecutive si in care nu se regasesc sume de bani.
Operatiunea se deruleaza in acord cu prevederile contractelor incheiate cu clientii, se arata in comunicat.
Clientii carora li se vor inchide conturile curente inactive nu vor avea de suportat nici un cost pentru aceasta operatiune.
Nu vor fi inchise conturile curente pe care clientii le folosesc in legatura cu alte produse pe care le detin la BCR (de exemplu: conturi cu card de debit atasat, conturi curente atasate produselor de economisire sau de creditare, de orice fel).
De asemnea, nu vor fi inchise conturi de depozit, conturi de economii, conturi de certificate de depozit, conturi de credite, conturi de card.
Acestea continua sa functioneze, ca si pana acum, in concordanta cu prevederile contractuale incheiate cu clientii BCR care beneficiaza de aceste produse. Procesul de inchidere de conturi vizeaza numai conturile curente, potrivit bancii.
BCR emite 25 tipuri de carduri de credit si de debit si are peste 2.000 de bancomate (ATM) si circa 17.000 de terminale electronice operationale la comercianti pentru plata cu card (POS).
BCR, membra a Grupului Erste, gestioneaza active de peste 17,2 miliarde de euro.