Astfel, BCR taie la zero comisioanele pentru 12 operatuni si servicii fara numerar, printre care intocmirea contractelor de garantie imobiliara de catre personalul bancii, eliberarea scrisorii de bonitate sau de referinta, transmiteri prin fax privind diverse mesaje ce privesc activitatea bancara, solicitate de client, si consultarea arhivei Centralei Riscurilor Bancare (CRB) pentru alte scopuri decat obtinerea de credite.
Totodata, comisioanele percepute la depunerile de numerar in conturile altor clienti la ghiseele bancii, retragerile de numerar la ghiseele bancii, platile intrabancare in valuta si vanzarea de cecuri comerciale vor fi modificate „in scopul redirectionarii clientilor catre alternative mai avantajoase, ce vizeaza efectuarea de operatiuni fara numerar”.
Banca introduce si un comision fix de 10 lei sau 10 euro – in functie de moneda care vizeaza operatiunea sau serviciul respectiv – pentru o serie de operatiuni precum spezele de remitere cec in numele clientului, investigatiile cec-urilor, cecuri returnate neonorate, anularea cec-urilor la cererea ordonatorului, pentru taxa de emitere cec-uri in regim de urgenta sau pentru corespondenta letrica, se arata in comunicatul BCR.
„Prin majorarea comisioanelor pentru operatiunile cu numerar si, concomitent, diminuarea comisioanelor pentru operatiunile fara numerar, incurajam orientarea catre 24 Banking sau catre alte variante alternative, mai avantajoase pentru clienti”, a declarat directorul executiv al directie de dezvoltare afaceri si produse retail din cadrul BCR, Sorin Mititelu.
De asemenea, BCR a anuntat ca si in 2009 banca va continua procedura de inchidere automata a conturilor curente inactive ce apartin populatiei.
Conturile sunt declarate inactive daca nu au inregistrat nicio miscare pe o perioada de sase luni consecutive exceptand plata dobanzilor, comisioanelor de administrare, ori alte cheltuieli de aceeasi natura, daca soldul este mai mic de 40 de lei sau echivalentul in moneda nationala si daca respectivul cont este atasat altor produse, active, in legatura cu care acestea functioneaza.
Incepand cu aprilie 2009, clientii titulari ai conturilor inactive vor fi notificati si li se va permite sa isi reactiveze conturile, efectuand cel putin o tranzactie prin orice canal la care acestia au acces, mai arata comunicatul BCR.
BCR, membra a grupului Erste, gestioneaza active de peste 17,5 miliarde euro si are, in prezent, o retea de 621 de unitati de retail (pentru populatie si microintreprinderi) si 52 de centre de afaceri pentru firme mici si mijlocii si companii mari.