„Banca nu are obligatia legala de
a acoperi pierderile clientilor, dar consideram ca avem obligatia de
a evalua orice factori si proceduri interne care ar fi putut
influenta aparitia incidentului. Vom trata orice obligatie morala in
sensul despagubirii clientilor in mod responsabil si echilibrat cu
ajutorul organelor acreditate. in urma incidentului, facem o
revizuire completa a standardelor de securitate si procedurilor
aferente in cadrul tuturor locatiilor unde oferim acest serviciu”,
se arata intr-o pozitie transmisa de Cezar Vasile Marin, specialist
in relatii publice al BCR.
Reprezentantul BCR reaminteste faptul
ca serviciul de inchiriere a casetelor de valori este oferit fara a
solicita clientilor declararea continutului acestora. Clientii sunt
singurii care cunosc ce contin casetele de valori proprii, iar in
momentul deschiderii efective a acestora nu sunt insotiti de
personalul bancii.
Pe de alta parte, reprezentantul
institutiei bancare da asigurari ca siguranta serviciilor oferite
clientilor este pe primul loc, iar toleranta fata de astfel de
incidente este zero.
„Specialistii bancii colaboreaza
intens cu politia si au pus la dispozitia anchetatorilor toate
probele materiale si inregistrarile electronice, pentru stabilirea
adevarului. Asteptam finalizarea anchetei, pana in acest moment
neexistand nicio dovada despre implicarea unor angajati ai bancii in
incidentele reclamate”, se mai precizeaza in comunicat.
Politistii au intocmit un cerc de
suspecti in cazul reclamatiilor de furt din cutiile de valori de la o
agentie bancara din Pitesti, a declarat marti, pentru Agerpres,
purtatorul de cuvant al Inspectoratului de Politie Judetean (IPJ)
Arges, comisarul sef Danut Dinu.
„Exista un cerc de suspecti,
ancheta este in desfasurare. Cercetarile continua pentru stabilirea
situatiei de fapt”, a precizat purtatorul de cuvant al IPJ
Arges.
Opt persoane au sesizat
autoritatile, pana marti, despre disparitia unor sume de bani sau
a altor obiecte pretioase depuse in cutiile de valori, prejudiciul
total reclamat depasind un milion de euro, conform aceleiasi
surse.
Prima sesizare a fost facuta in data de
25 octombrie, iar alte trei au fost depuse in cursul zilei de luni,
cand reclamantii si-au verificat cutiile de valori, ca urmare a
mediatizarii primului caz. Ultimele patru reclamatii au fost
inregistrate in cursul zilei de marti.
Persoanele care au formulat sesizarile
sustin ca le-au disparut mari cantitati de bijuterii si sume
importante de bani, cea mai mare paguba fiind de 400.000 de euro.