„Avem nevoie de aceasta aprobare speciala pentru spatiu fiscal pentru un numar de proiecte separat de restul, pentru ca altfel nu avem cum sa iesim din acest cerc vicios in care proiectele nu se mai termina. Am vorbit despre acest lucru si cu prim-ministrul si cu ministrul de Finante”, a declarat, miercuri, Berceanu, prezent la comisiile reunite ale Parlamentului pentru aprobarea bugetului de stat pe acest an.
El a reluat ideea potrivit careia bugetul Ministerului Transporturilor ar trebui sa reprezinte 3,5% din PIB, dar si ca proiectele finantate de la Uniunea Europeana, Banca Europeana de Investitii (BEI) si Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) nu pot fi incepute fara a fi asigurate sume de la bugetul de stat pentru cofinantarea proiectelor.
Ministrul a spus ca aproximativ 80% din bugetul ministerului pe care il conduce, respectiv 7,8 miliarde de lei, reprezinta investitii.
„Investitiile nu pot face greva, si daca trebuie sa taiem de undeva, taiem de aici. Din bugetul ministerului, de 10,85 miliarde de lei, cam 80% sunt bani care merg direct in investitii”, a spus Berceanu.
Referitor la preluarea metroului de catre Primaria Bucuresti, Berceanu a spus ca este de acord cu acest proiect, insa municipalitatea nu poate sustine investitiile si nici subventia pentru calatoria cu metroul.
„Cu mare placere semnam toate hartiile. Chiar si maine dimineata, insa Primaria nu are de unde sa dea subventia de 500 milioane lei anual si nici alte miliarde euro pentru investitii”, a spus Berceanu.
Pe teritoriul Romaniei, coridorul IV Paneuropean se desfasoara pe traseul Curtici, Arad, Sibiu, Brasov, Bucuresti si Constanta.