Berceanu a declarat, dupa inaugurarea primului tronson al Autostrazii Transilvania, ca sumele neachitate includ facturile pentru lucrarile executate in ultimele luni si pentru cele de finalizare a tronsonului.
„Sunt niste facturi de circa 100 milioane de euro, poate undeva peste. Am primit o datorie foarte mare de anul trecut. Factura din noiembrie se plateste in decembrie, iar cea din decembrie in ianuarie. In ianuarie vom plati datoria”, a spus Berceanu. El a recunoscut ca autoritatile romane nu s-au tinut de cuvant „chiar la timp”, dar au prins din urma termene de efectuare a platilor.
Berceanu a precizat ca, in ceea ce priveste tronsonul 2B al Autostrazii Transilvania, acolo mai urmeaza sa fie instalate telefoane de urgenta si panouri „anti-orbire”.
Radu Berceanu a mentionat ca, anul viitor, va trebui continuate lucrarile la Autostrada Transilvania care sa lege tronsonul 3C din judetul Bihor de nodul rutier din Gilau, judetul Cluj, si lucrarile spre Targu Mures, pentru a putea lega, ulterior, orasul Targu Mures de granita cu Ungaria.
„Va trebui sa unificam tronsoanele pentru ca, pana in 2012, sa existe autostrada de la Targu Mures la granita. Discutiile cu Bechtel merg pentru a gasi o solutie comuna pentru a putea finanta altfel decat de la bugetul de stat portiunea Brasov – Targu Mures. Sa vina cu o formula de credit-furnizor, de concesiune si sa reluam discutiile in ianuarie”, a spus Berceanu.
Costul mediu pe kilometru al Autostrazii Transilvania este de 11 milioane de euro.
Berceanu a precizat ca va fi aplicata o taxa pe Autostrada Transilvania, dar numai dupa ce aceasta va fi finalizata in intregime, de la Brasov la Bors.
Ministrul a subliniat ca, anul viitor, pe Autostrada Transilvania pot sa fie finalizati 48 de kilometri, „12 de la Campia-Turzii la Turda, iar 36 de kilometri pe tronsonul 3C”.
„De asemenea, mai pot fi gata aproape 60 de kilometri ai Autostrazii Bucuresti ? Ploiesti, precum si centura Sibiului. In decembrie 2009, cel putin aceste obiective ar trebui finalizate. In anul 2011 ar putea fi gata alti 180 de kilometri de autostrazi, dar cu doua conditii, banii si implicarea, dorinta de a dirija cat mai corect aceste lucrari”, a subliniat Berceanu.
Traficul rutier pe Autostrada Transilvania va fi supravegheat de 10 lucratori de la Politia Rutiera, iar pentru respectarea limitei legale de viteza sunt prevazute doua aparate radar.