Studiul a fost realizat in luna martie 2010, pe un esantion de 426 de persoane din mediul urban si rural care castiga venituri din salarii sau alte surse.
Criteriul care a stat la baza alegerii unei organizatii catre care sa orienteze cele doua procente din impozitul pe venit in 2009 este recomandarea, fie din partea familiei, prietenilor sau cunostintelor, fie din partea companiei la care lucreaza. Aproape doua treimi dintre cei chestionati au optat pentru una dintre cele doua variante.
Exista insa si in jur de 15% dintre persoane care s-au documentat si au decis singure organizatia dupa anumite criterii.
Pentru alte 6% dintre persoane organizatia a fost impusa de catre compania la care lucreaza.
Totodata, studiul mai releva faptul ca 60% dintre persoanele care castiga venituri din diverse surse stiu despre posibilitatea redirectionarii a 2% din impozitul pe venit catre o organizatie non-profit. Acestea sunt mai degraba persoane din mediul urban cu educatie superioara si venituri mai mari.
Desi cunosc generic posibilitatea redirectionarii celor 2% din impozitul pe venit, circa 56% au actionat in aceasta directie.
Principalele motive mentionate de catre cei care nu au redirectionat 2% din impozit in 2009 sunt fie lipsa de interes (28%), fie lipsa unui venit in cursul anului trecut (26%). Alte persoane invoca necunoasterea procedurii de redirectionare (15%), lipsa de incredere in ONG-uri (8%) sau faptul ca nimeni nu le-a solicitat acest lucru (7%).
Gradul de notorietate al unor campanii de promovare tip 2% este destul de mic, doar aproximativ un sfert dintre persoanele care cunosc aceasta posibilitate putand mentiona campaniile. Acest lucru arata faptul ca decizia de redirectionare este mai puternic influentata de alti factori decat de campaniile de promovare realizate de organizatii si ONG-uri.
Cele mai cunoscute campanii sunt cele derulate de Crucea Rosie (9%), Salvati Copiii (7%), biserici sau fundatii bisericesti (5%), SMURD (peste 3%) sau diverse campanii pentru copii bolnavi, mentionate de 3% dintre cei intervievati.