Profitul net al grupului, care include si rezultatele obtinute de filialele BRD Sogelease si BRD Finance, a fost de 533 milioane lei (127 milioane euro), in scadere cu 31 % fata de rezultatul inregistrat in 2009.
Pe de alta parte, profitul brut din exploatarea al bancii a crescut cu 8%, pana la 2,24 mld. lei.
De asemenea, venitul net bancar al BRD a crescut anul trecut cu 2%, pana la 3,69 mld. lei. „Cheltuielile generale au fost strict monitorizate, ceea ce a condus la o scadere a acestora cu 6%, in comparatie cu anul precedent”, au spus reprezentantii bancii.
Depozitele clientelei au crescut cu 2% fata de 2009, pana la 29,8 miliarde lei, iar volumul total al creditelor acordate clientelei era, la 31 decembrie 2010, de 34,5 miliarde lei, in scadere cu 1% fata de sfarsitul anului precedent.
Structura creditelor pe categorii de clienti a ramas neschimbata in raport cu anul 2009, 48% din totalul creditelor fiind acordate clientelei de persoane fizice, iar 52%, clientelei de persoane juridice.
Evolutia volumului creditelor a fost influentata de cererea extrem de scazuta, in special pe piata persoanelor fizice, in ciuda stimularii cererii prin intermediul unor dobanzi scazute la creditele pentru consum.
„Principalul motor al creditarii a fost reprezentat in 2010 de piata marilor clienti, corporatii private sau entitati publice si comunitati locale”, a declarat Guy Poupet, presedinte-director general al BRD-Groupe Societe Generale.
Veniturile nete din comisioane au scazut cu 4% in conditiile scaderii volumului operatiunilor, in timp ce veniturile nete din dobanda au crescut cu 13%.
Costul net al riscului a cunoscut o crestere importanta datorita conditiilor economice actuale si datorita unor elemente tehnice cum ar fi reevaluarea garantiilor colaterale. Potrivit statisticilor Bancii Nationale a Romaniei, nivelul creditelor neperformante ale BRD se situeaza sub media sistemului bancar.
Coeficientul de exploatare (cheltuieli generale / venit net bancar) s-a imbunatatit fata de cel inregistrat in 2009, scazand cu 3 puncte procentuale, pana la 39%. Investitiile realizate de banca in anul 2010 s-au situat la un nivel de 130 de milioane de lei, dintre care aproape jumatate in domeniul IT.
Baza de clienti a bancii numara aproape 2,5 milioane de persoane. Reteaua bancii se ridica la finele anului trecut la 937 unitati, cu 7 mai mult decat la finalul anului 2009. Numarul angajatilor a inregistrat o usoara crestere in anul 2010, fiind de aproape 9.200 la nivelul intregului grup BRD.
BRD Finance, filiala specializata in acordarea de credite de consum la locul de vanzare, a inregistrat profit si, in acelasi timp, o scadere a costului riscului.
BRD Sogelease, filiala specializata in leasing financiar, a pastrat un portofoliu bine echilibrat si a acordat finantari in valoare de 845 milioane lei.
ALD Automotive, companie de leasing operational full service, a depasit in anul 2010 nivelul de 6.000 de vehicule sub administrare si a reusit sa castige o cota de 19% din piata de profil din Romania.
„Consideram ca 2011 va ramane un an dificil, in special in ceea ce priveste nivelul ridicat al costului net al riscului”, a declarat Guy Poupet.
BRD-Groupe Societe Generale este cea de-a doua banca din Romania dupa totalul activelor. BRD face parte din Grupul Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri de servicii financiare din zona euro. Grupul are peste 160 000 de angajati in toata lumea,