In Capitala, BRD are aproximativ 300.000-400.000 de clienti, potrivit reprezentantilor bancii. Acestora li se vor adauga si clientii din provincie.
Acest tip de carduri este de trei feluri: unul Maestro si unul MasteCcard, ce vor permite includerea abonamentului sau portofelului electronic pentru transportul prin RATB si Metrorex, pe langa celelate facilitati ale unui card contactless. Al treilea card, sub sigla Maestro, va fi folosit ca orice alt instrument contactless, fara a include abonamentul de transport.
Cel din urma card va fi folosit in general pe alte regii de transport din tara care nu dispun de tehnologia pe care o are RATB. Astfel, plata calatoriei se va retine direct din contul clientului.
La aceste trei carduri se adauga inca doua lansate in martie 2010 – Instant Pay – , care se folosesc sub forma de sticker sau breloc. Numarul acestor instrumente este in prezent de 15.000, fiind utilizate in special la plata calatorie cu metroul sau alte terminale cu tehnologia contactless.
„Incepand cu luna iunie 2011, BRD va extinde acceptarea cardurilor contactless Instant Pay in toate statiile metroului bucurestean, generalizand astfel solutia tehnica instalata in 10 statii incepand din luna decembrie a anului trecut”, au spus Ciprian Nicolae, director proiect Directia Operatiuni Carduri Bancare BRD.
El a precizat ca proiectul lansat la metru, utilizat in 10 statii din Capitala, a fost functional si s-a hotarat sa fie dezvoltat in toate statiile. La aceste terminale contactles se va putea face plata si cu alte carduri contactless, din orice tara, banii fiind extrasi din contul utilizatorului.
Toate cardurile contactless BRD pot fi folosite in toata tara dar si in alte tari .
In curand, solutia contactless BRD va fi instalata si in cadrul Regiilor locale de transport din Constanta si Sibiu. Acesta este un proiect pilot, urmand sa se dezvolte si in alte orase.
Potrivit lui Ciprian Nicolae, pentru transportul din cele doua orase, banca a conceput un terminal asemanator celui de la RATB, prin care se va permite plata cu cardul coltactless, tranzactia facandu-se direct din contul clientului.
„Credem ca foarte multe persoane vor apela la aceasta solutie”, a spus Dana Demetrian, directorul executiv a Polului de Administrare Generala a retelei BRD.
Ea a mai mentionat ca utilizatorii acestor carduri nu vor plati comisioane in plus fata de valoarea biletului sau abonamentului de transport in comun.
In ceea ce priveste investiatia in tehnologia contactless, Dana Demetrian a subliniat ca este mare.
„Costurile nu sunt de zeci de mii de euro, ci mai mari”, a spus ea, fara a preciza valoarea exacta.
Cardurile multifunctionale vor putea fi incarcate cu abonamente pe una sau mai multe linii de transport la suprafata, ori pe toate liniile de transport in comun. De asemenea, calatorii pot solicita portofelul electronic, care permite calatorii si pe alte linii decat cele obisnuite, iar in cazul Capitalei si cu metroul sau liniile de autobuze catre aeroporturi.
Toate aceste facilitati sunt disponibile in plus fata de functionalitatile unui card contactless si de celelalte functionalitati obisnuite ale unui card bancar standard (retragere de numerar, plati la comercianti, plati de facturi, plati pe internet, atat in tara, cat si in strainatate, etc).
BRD are instalate, in prezent, peste 1.000 de terminale de acceptare a cardurilor contactless la nivelul intregii tari, la comercianti precum Carrefour, Mic.ro, KFC, Pizza Hut, Ikea sau Inmedio.
„Tehnologia contactless s-a dezvoltat in majoritatea domeniilor unde ea se doveste foarte utila – de la farmacii si restaurante cu servire rapida, pana la transportul in comun si accesul pe stadion”, a precizat Gabriel Ghita, business development manager CEE al MasterCard Europe.
BRD, a doua cea mai mare banca din Romania dupa valoarea activelor, a inregistrat in primele trei luni ale anului un profit net de 122 milioane lei, in scadere cu 39% fata de aceeasi perioada din 2010.
Banca are aproape 2,5 milioane de clienti si opereaza o retea de peste 930 de unitati.