Vanzarea unei divizii americane este „cea mai probabila solutie” in urma aparitiei unor „cumparatori interesati” au anuntat marti, oficialii companiei. Cadbury tinteste o crestere a vanzarilor cuprinsa intre 4% si 6% in fiecare din urmatorii 4 ani.
Cadbury a anuntat in martie ca va renunta la diviziile de bauturi care valoreaza, in opinia analistilor citati de Bloomberg, peste 8 miliarde de lire sterline (11,8 miliarde euro). De atunci, compania a anuntat preluari si achizitii din Turcia, Romania si Japonia si planuieste achizitii „precise”, mai degraba decat achizitii de amploare, a declarat Todd Stitzer, C.E.O. al Cadbury Schweppes.
Compania planuieste sa renunte la 15% din forta de munca din fabricile sale, iar cele 7.500 de locuri de munca vor compensa prin o crestere a profitului marginal de pana la 10% pana in 2011, a declarat directorul financiar al Cadbury, Ken Hanna.
Profitul Cadbury Schweppes a scazut cu 34% in a doua jumatate a anului trecut, pe fondul scaderii vanzarilor, iar compania a fost obligata sa puna bani deoparte in cazul scandalului legat de cazurile de salmonela dintr-o divizie din Nigeria. Compania a decis sa pledeze vinovat in urma scandalului.
Cadbury Schweppes realizeaza aproximativ 10% din vanzarile totale de dulciuri de pe piata mondiala, fiind activ pe categoriile de ciocolata, bomboane (inclusiv dropsuri) si guma de mestecat. Compania a anuntat ieri achizitia producatorului de guma de mestecat Intergum din Turcia, pentru care va plati cash peste 332 milioane euro.
Cadbury Schweppes are in prezent peste 50.000 de angajati in cele 60 de fabrici pe care le detine.
Compania producatoare de dulciuri Kandia-Excelent a anuntat la inceputul lunii iunie ca principalii actionari si-au vandut participatiile, in total 92%, unei companii din cadrul grupului Cadbury Schweppes, valoarea tranzactiei insumand 326,45 mil. lei (circa 100 milioane euro).
De la inceputul anului, actiunile Kandia-Excelent au crescut de aproape 4 ori, fiind cel mai profitabil plasament de la Bursa de valori Bucuresti.
Kandia-Excelent a inregistrat in primul trimestru un trimestru din 2007 venituri totale de 44,3 milioane de lei (circa 13 milioane euro) si un profit net de circa 2 milioane euro, de aproape 5 ori mai mare fata de perioada similara a anului 2006.