„Achizitionarea Kandia-Excelent este în linie cu strategia noastra de consolidare a portofoliului de dulciuri”, a declarat Ricou.
Piata de dulciuri din Romania s-a cifrat anul trecut la 300 milioane de euro, in crestere cu 17% comparativ cu 2005, conform estimarilor Cadbury Schweppes.
Compania producatoare de dulciuri Kandia-Excelent a anuntat vineri ca principalii actionari si-au vandut participatiile, in total 92%, unei companii din cadrul grupului Cadbury Schweppes, valoarea tranzactiei fiind de 326,45 milioane lei (circa 100 milioane euro).
Tranzactia a fost efectuata in urma vanzarii unui volum de 112,57 milioane actiuni pe piata Deal, la categoria a doua, la pretul de 2,9 lei pe actiune.
Inainte de aceasta operatiune, actionariatul Kandia-Excelent era compus din fondul de investitii Axis Investment Limited, cu o participatie de aproximativ 83%, restul titlurilor fiind detinute de Meinl Bank (9%) si alti investitori de pe piata bursiera. Capitalizarea bursiera a companiei are o valoare de aproximativ 120 milioane euro.
De la inceputul anului, actiunile Kandia-Excelent au crescut de aproape 4 ori, fiind cel mai profitabil plasament de la Bursa de valori Bucuresti.
Kandia-Excelent a inregistrat in primul trimestru un trimestru din 2007 venituri totale de 44,3 milioane de lei (circa 13 milioane euro) si un profit net de circa 2 milioane euro, de aproape 5 ori mai mare fata de perioada similara a anului 2006.
In ultimii 5 ani, conducerea companiei a restructurat portofoliul Excelent si a integrat Kandia, companie din Timisoara achizitionata acum doi ani. De asemenea, au fost achizitionate brandurile Sugus si Silvana, printr-o tranzactie de 10 milioane euro, de la compania concurenta, Kraft Foods Romania.