- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Campanie de promovare pentru lactate, in urma scandalului dioxinei

31 Aug, 15:36 • Redactia DailyBusiness
Patronatele din industria laptelui vor declansa o campanie de promovare a produselor, urmare a scandalului dioxinei, in care a fost implicat cel mai mare producator din piata, Danone, a declarat, vineri, presedintele patronatului din industria laptelui, Valeriu Steriu.
Campanie de promovare pentru lactate, in urma scandalului dioxinei

El a afirmat ca toate iaurturile vandute legal pe piata romaneasca respecta normele de calitate si protectie a consumatorilor.

Totodata, presedintele patronatului din industria laptelui a precizat ca, pentru a elimina temerile clientilor, si a reinoda increderea consumatorilor in iaurturile de pe piata, patronatul va demara o ampla campanie de informare a consumatorilor privind siguranta alimentelor.

Piata iaurturilor, puternic afectata de scandal

Producatorii de lactate din Romania au fost puternic afectati de scandalul dioxinei, vanzarile fiind diminuate pe fondul neincrederii consumatorilor fata de aceste produse, a precizat, vineri, Valeriu Steriu.

Posibila contaminare a unor loturi de iaurturi cu dioxina, temere inlaturata in cele din urma de rezultatele analizelor de laborator, au determinat pierderi financiare pentru toti jucatorii din piata, cu precadere insa pentru Danone, a caror produse au fost in prim-planul scandalului.

„Nu se pot estima pierderile financiare, insa multi consumatori fie nu au mai consumat produse lactate, fie s-au reorientat spre alte produse, dar nu au mai consumat iaurt”, a spus Valeriu Steriu.

Jacques Ponty, directorul general al Danone, a declarat, joi, ca vanzarea de iaurt a avut de suferit in ultima perioada din cauza suspiciunilor privind contaminarea produselor cu dioxina, dar nu a precizat pierderile suferite de companie in aceasta perioada.

„Este clar ca in acest moment nu cifra de vanzari este importanta, ci faptul ca am dovedit ca produsele noastre sunt sigure”, a spus Ponty, intr-o conferinta de presa.

Dioxina din iaurt, pericol de cancer

Intregul scandal de pe piata iaurturilor a inceput saptamana trecuta, cand Autoritatea Nationala Sanitar Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA) a dispus retragerea de pe piata a unor loturi de iaurturi cu fructe, ca urmare a unor suspiciuni privind contaminarea cu dioxina, compus chimic cancerigen, a ingredientelor folosite la fabricarea produselor.

Compania Danone, producatorul loturilor suspecte, a informat atunci ca a fabricat un singur lot de produse, folosind mai multe containere de fructe, dintre care doar unul are legatura cu alerta europeana privind contaminarea ingredientului guma de guar cu dioxina.

ANSVSA a trimis probe prelevate de la iaurturi Laboratorului Comunitar de Referinta de la Budapesta. In urma analizelor, s-a stabilit ca procentajul de dioxina din iaurturi este sub limita prevazuta.

Urmare, Autoritatea Veterinara a ridicat, miercuri, sechestrul pus asupra a 40.000 de iaurturi suspecte, pentru ca testele au aratat ca nu exista risc pentru sanatate.

Compania Danone a decis sa distruga iaurturile suspectate, si a declansat o campanie puternica in media, pentru a-si informa consumatorii cu privire la calitatea produselor pe care le comercializeaza in Romania.