Astfel, ofertantul declarat castigator in cadrul procedurii de licitatie deschisa organizata de Metrorex este constituit sub forma unei asocieri avand urmatorii membri: Astaldi S.p.A. – Lider Asociere, SC Somet SA, SC Tiab S.A. si SC UTI Construction & Facility Management SA.
Durata asumata prin contract pentru executia si finalizarea lucrarilor este de 30 luni, a anuntat Metrorex.
Contractul inglobeaza totalitatea lucrarilor necesare pentru extinderea retelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu doua noi statii, fiind prevazute in acest sens lucrarile de structura tunel (1,3 km), structura aferenta celor 2 statii (Laminorului si Lac Straulesti), depou de metrou, terminal multimodal si Park & Ride precum si principalele dotari cu instalatiile si echipamentele necesare pentru punerea in functiune cu calatori a obiectivului.
„Se urmareste realizarea unui sistem de transport integrat si neconcurential prin implementarea unor poli de schimb cum va fi cel de la Lac Straulesti in ideea de a stimula renuntarea benevola la folosirea automobilelor personale in favoarea transportului public in comun pentru deplasarile intraurbane si urbane. In acest sens s-a prevazut amenajarea terenurilor la suprafata prin realizarea unui Nod intermodal in Zona Lac Straulesti – parcare si autogara (Park & Ride Straulesti) pentru calatorii din zona periurbana de nord-vest a capitalei”, se arata in comunicatul Metrorex.
Zona pentru care se prevede extensia retelei de metrou este intr-o puternica dezvoltare urbanistica, necesitatile de asigurare a transportului public fiind intr-o continua crestere.
Pe langa proiectele care vizeaza dezvoltarea zonei s-a avut in vedere si dezvoltarea viitoare a localitatilor limitrofe Bucurestiului din zona de nord, dintre care cele mai importante fiind Mogosoaia, Buftea si Chitila. Dupa cum s-a constatat din statistici, aceste localitati au cunoscut in ultimii 10 ani o dezvoltare accelerata, atat pe plan socio-economic, cat si din punct de vedere al populatiei si al fondului funciar.
Proiectul a avut in vedere faptul ca DN 1A reprezinta o importanta cale de penetratie in Bucuresti, considerandu-se necesar sa se realizeze [b]o parcare[/b] pentru cei care doresc sa-si continue calatoria spre oras cu metroul (conceptul Park & Ride).
In aceeasi incinta va fi amenajat si terminalul intermodal pentru autobuze si microbuze ([b]autogara[/b]) destinat calatorilor care vor sa utilizeze mijloacele de transport in comun orasenesc – RATB si Metrou.
Prin modul in care a fost conceput proiectul este prevazuta posibilitatea extensiei liniei respective cu alte statii spre zona de nord-vest, inspre localitatile Mogosoaia si Buftea.
Totodata Metrorex pregateste si urmeaza sa elaboreze studiul de fezabilitate care vizeaza extinderea liniei 4 de metrou de la statia Gara de Nord la statia Gara Progresu, realizandu-se astfel o legatura directa de tip metrou intre nord-vestul si sudul capitalei.