Acesta a mentionat ca la nivel bancar, eficientizarea activitatilor ar trebui sa se traduca in viitor si printr-o scadere a tarifelor serviciilor bancare.
Conform raportului World Retail Banking 2009, realizat de Capgemini, UniCredit si Asiciatia Europeana de Management Financiar si Marketing, in anul 2008, la nivel global, s-a inregistrat o scadere de 2% a tarifelor percepute de banci utilizatorilor activi de servicii bancare.
In ceea ce priveste evolutia tarifelor pe regiuni, acestea au inregistrat o scadere in America de Nord cu 1,4%, in regiunea Asia-Pacific cu 2,3%, in zona euro cu 6,1%, in timp ce zona non-euro a Europei au inregistrat o crestere de 1,6%. Cele mai importante servicii bancare sunt considerate transferurile de bani si managementul conturilor.
Erasim a mentionat ca zona non-euro va trebui, la randul sau, sa urmeze trendul global, in sensul scaderii preturilor la servicii, in conditiile in care factorul cheie pe care se va baza concurenta dintre banci in viitor va fi optimizarea acestora.
Potrivit lui Erasim, unul din factorii care va contribui in mod esential la scaderea costurilor percepute pentru servicii in zona non-euro va fi adoptarea de catre aceasta a prevederilor zonei unice de plati (SEPA), care prevad unificarea tarifelor practicate de banci la servicii la nivel european.
Pretul mediu platit de utilizatorii activi de servicii bancare a fost la nivel global de 70,3 euro in 2008, utilizatorii de internet banking platind cu 31 euro mai putin decat utilizatorii activi ai sucursalelor.