Pentru a stabili nivelul
de notorietate online al companiilor de asigurari din Romania in
2012, Media IQ a monitorizat primele 10 branduri, selectate in
functie de volumul de business realizat. Monitorizarea a urmarit
peste 120.000 de surse online (mass media & social media), in
perioada 1 ianuarie – 31 decembrie.
Astfel, au fost supuse
analizei: Generali, Omniasig, Astra Asigurari, BCR Asigurari,
Groupama, Euroins, Allianz Tiriac, ING Asigurari, Uniqa si Asirom.
In mass media online,
pe primul loc din punct de vedere al nivelului de expunere se
situeaza Generali, compania fiind mentionata in 2.626 articole,
echivalentul a 15,76% din numarul total de articole referitoare la
brandurile analizate. Compania mentine o prezenta constanta in mass
media, comparativ cu anul 2011.
Locul secund in topul
celor mai mediatizate companii de asigurari in mass media online a
anului 2012 este ocupat de Omniasig, cu 2.131 mentiuni, reprezentand
12,79% din numarul total de aparitii.
Pe locul 3 este situata
Astra Asigurari, aceasta fiind citata in 1.837 articole, respectiv
11,03% din totalul aparitiilor.
In ceea ce priveste
expunerea in social media, comparativ cu mass media, se
constata o prezenta mai scazuta a pietei de asigurari, numarul maxim
de postari online atins fiind de 512 si inregistrat de Groupama. In
perioada analizata, nivelul de vizibilitate al acestui brand a
oscilat, dar a crescut semnificativ, in raport cu anul 2011. Al
doilea cel mai titrat brand in social media este Omniasig (200
postari), urmat indeaproape de Generali (154 postari).
Per total, piata de
asigurari a inregistrat o vizibilitate ridicata in special in presa
online si in blogosfera unde totalul mentiunilor pe anul 2012 pentru
cele 10 branduri depaseste 16.000 de articole.
Dintre sursele mass media
care abordeaza cel mai des subiecte legate de piata de asigurari Media IQ mentioneaza: WallStreet, Ziarul Financiar, DailyBusiness.ro,
Saptamana Financiara si Capital.
Aparitiile companiilor de
asigurari au fost inregistrate cel mai mult in contexte legate de
economie, finante si administratie.
Monitorizarea a fost
realizata in: 1.500 de surse cu acoperire nationala si locala
(cotidiane nationale si locale, periodice nationale si locale,
site-uri de televiziuni & radiouri); peste 50.000 de bloguri cu
trafic foarte mare si comentariile scrise la fiecare articol; 10.000
de pagini de Facebook si comentariile scrise la fiecare intrare;
40.000 de conturi de Twitter; peste 50 de forumuri.