Editura MeteorPress
Colectia Top Management
Pret 15 lei
Titlu original: Get paid more and promoted faster
Cartea intr-un minut:
Probabil ca multi oameni ar merita sa castige de doua ori mai mult decat in clipa de fata, iar acest lucru depinde numai de ei », spune Brian Tracy si ne pune la dispozitie 21 de strategii pentru rentabilizarea maxima a timpului investit in munca.
Cronica DailyBusiness
Obiectivul central al celor care vor sa castige mai mult ar trebui sa fie obtinerea rentabilitatii maxime relativ la timpul pe care il investesc in munca.
1. Primul pas presupune sa decizi ce anume vrei sa faci. Pentru aceasta trebuie sa stii pe ce te bazezi, ce aptitudini si ce puncte forte ai. Trebuie sa pleci de la ideal si sa faci tot ce ar trebui pentru a-l transforma in realitate. „Pentru a va clarifica ideile, aplicati cu regularitate in cariera si in viata personala gandirea pornind de la zero. Aceasta metoda de analiza a fost inspirata de alocarea bugetelor plecand de la zero, adica examinand pe rand fiecare cheltuiala se pune intrebarea – daca in clipa de fata nu am avea prevazuta aceasta cheltuiala, am mai prevedea-o pentru viitor, stiind tot ceea ce stim in prezent ? Daca nu, intrebarea urmatoare trebuie sa fie – cum schimb situatia aceasta si cat de repede o pot face ? Indiferent care este raspunsul, faceti ceva, faceti orice, dar incepeti. Sunteti raspunzator”, spune autorul.
2. Dupa ce ai decis ce vrei sa faci, trebuie sa alegi firma potrivita, distingand intre domeniile cu crestere mare si cele cu crestere mica. Puterea este de partea celui care detine informatiile cele mai bune, de aceea trebuie sa te documentezi, sa studiezi ziare, reviste, sa cauti pe Internet. In cunostinta de cauza, aplica pentru un post si intereseaza-te daca ai aptitudinile necesare pentru a reusi in slujba respectiva.
3. Al treilea pas consta in alegerea sefului potrivit. El va avea un impact enorm asupra marimii salariului tau, a placerii cu care lucrezi, a rapiditatii cu care esti promovat si a tuturor celorlalte parti ale vietii la serviciu.
4. A patra strategie este dezvoltarea unei atitudini constructive. Potrivit psihologului Sydney Jourard, 85% din succesul in munca este determinat de atitudinea si personalitatea individului. Progresul, salariul si rapiditatea cu care o persoana este promovata sunt determinate in general de masura in care oamenii o agreeaza si doresc sa o ajute.
5. A cincea strategie este crearea unei imagini de succes. „Cei mai multi oameni sunt preponderent vizuali si de aceea va vor judeca dupa aspectul exterior, la fel cum ii judecati si dumneavoastra”, spune Brian Tracy. Oamenii ii promoveaza pe cei pe care ii admira si cu care doresc sa se asocieze. Imaginea exterioara, vestimentatia si aspectul ingrijit determina 95% din prima impresie pe care o lasam. O regula generala afirma ca intotdeauna trebuie sa te imbraci pentru pozitia aflata cu doua locuri mai sus decat cea pe care o ocupi in prezent.
6. Al saselea pas este sa incepi mai devreme, sa muncesti mai mult si sa ramai mai tarziu la serviciu. Pentru a deveni una dintre persoanele cele mai valoroase si mai eficiente din firma in care lucrezi, este suficient sa investesti zilnic doua ore suplimentare de munca continua. Expertii in randament au determinat ca pentru fiecare ora in care lucrezi fara intreruperi la serviciu obtii echivalentul a trei ore de munca obisnuita.
7. A saptea strategie este sa te propulsezi in prima linie. Una dintre metode este sa soliciti permanent mai multa responsabilitate.
8. A opta strategie este sa ceri ceea ce iti doresti. Viitorul apartine celor care ies in fata si cer ceea ce-si doresc. Iar daca nu capata imediat, ei cer din nou, si din nou, pana obtin.
9. A noua strategie este sa iti pazesti integritatea ca pe ceva sacru.
10. A zecea strategie este sa te gandesti la viitor. Persoanele de succes sunt cele care au perspectiva pe termen lung. Aceste persoane scruteaza viitorul si iau deciziile zilnice bazandu-se pe acest orizont foarte indepartat de timp.
11. Al unsprezecilea pas este focalizarea asupra obiectivelor. Persoanele care au teluri clare, consemnate in scris, si care stiu exact ce anume doresc sa realizeze in toate domeniile vietii lor reusesc mai multe decat cei nesiguri asupra celor ce-si doresc.
12. A douasprezecea strategie este concentrarea asupra rezultatelor. Numeroase cercetari stiintifice au aratat ca in termen de doi ani dupa terminarea studiilor, educatia are un impact redus sau inexistent asupra carierei. Incepand din momentul acela, tot ce conteaza cu adevarat este capacitatea proprie de a actiona si de a obtine rezultate pentru firma in care lucrezi.
13. A treisprezecea strategie este sa inveti sa rezolvi problemele. Atunci cand dovedesti ca poti sa rezolvi problemele curente, vei fi promovat pentru a te ocupa de problemele de o complexitate si importanta mai mare.
14. Al paisprezecilea pas este sa fii creativ, sa citesti carti, reviste si buletine informative din domeniul tau de activitate, sa stai de vorba cu persoane care au aceeasi profesie, sa studiezi diverse afaceri si sa te gandesti in ce fel metodele respective de vanzari se pot transfera in activitatea ta.
15. A cincisprezecea strategie este sa pui intotdeauna oamenii pe primul loc. Nivelul succesului si marimea veniturilor vor fi determinate in mare masura de numarul de oameni pe care ii cunosti si care te cunosc sau te agreeaza.
16. Al saisprezecilea pas este sa investesti continuu in propria persoana. Majoritatea cunostintelor si aptitudinilor umane au o perioada de injumatatire de aproximativ doi ani si jumatate, ceea ce inseamna ca peste cinci ani cele mai multe lucruri pe care le stii azi despre domeniul in care activezi vor fi depasite sau irelevante.
17. A saptesprezecea strategie este sa te dedici atingerii excelentei, sa decizi sa fii cel mai bun in ceea ce faci. Punctul de plecare este sa identifici zonele de rezultate-cheie din munca. „Puneti-va intrebarea: care singura aptitudine, daca mi-as dezvolta-o si exploata-o in mod excelent, ar avea impact pozitiv maxim asupra carierei mele?”, afirma autorul.
18. A optsprezecea strategie este sa te concentrezi asupra clientului. Clientii „platesc” toate salariile si costurile si tot ei determina succesul sau esecul companiilor si al oamenilor care lucreaza in ele.
19. A nouasprezecea strategie este sa te focalizezi asupra rezultatului final. Studiaza indeaproape afacerea si determina in ce fel poti creste vanzarile si fluxul de numerar.
20. A douazecea strategie iti cere sa iti dezvolti puterea pozitiva, adica sa iti folosesti fortele pentru a ajuta organizatia sa atinga cat mai multe dintre obiectivele ei, mai repede si mai ieftin.
21. Cea din urma strategie iti cere sa executi sarcinile rapid. O persoana de succes este imediat identificabila din exterior dupa orientarea ei spre actiune. Ea preia initiativa, dezvolta sentimentul urgentei si se afla constant in miscare.