Oficialii Caroli Foods apreciaza ca piata mezelurilor ar putea creste cu 10% in 2007 si estimeaza atingerea unei cifre de afaceri de 125 milioane de euro, ceea ce ar corespunde unei cresteri de peste 30% in raport cu anul trecut. Grupul Caroli Foods a anuntat marti o cifra de afaceri pentru 2006 de 93 milioane de euro, in crestere cu 50% fata de anul anterior.
Compania a decis in acest an mutarea operatiunilor pentru productia brandului Maestro de la fabrica din Cluj spre cea din Pitesti, locatia din Cluj nepermitand dezvoltarea corespunzatoare a capacitatii de productie si respectarea standardelor de calitate la care opereaza toate entitatile grupului.
Investitiile vor fi completate de lansarea de noi produse, dezvoltarea retelei de distributie, promovarea si dezvoltarea brandului Maestro.
„Ne asteptam la un an intens, caracterizat de evolutie dinamica, o crestere a competitiei si, in acelasi timp, deschiderea unor noi oportunitati pe pietele europene”, a spusTalal El-Solh presedintele grupului Caroli Foods.
Integrarea europeana va aduce cu siguranta o reasezare a pietei, existand o tendinta de consolidare a pietei prin achizitii. Necesitatea alinierii la standarde europene a productiei va duce la disparitia unor producatori care nu pot face investitii pentru a respecta aceste standarde, sunt de parere oficialii Caroli Foods.
Alinierea la exigentele europene poate genera si cresterea pretului produselor la producatorii locali care au intarziat investitiile in retehnologizarea capacitatilor de productie. Pe de alta parte, competitia va creste prin intrarea de noi jucatori si va creste numarul furnizorilor de materii prime si materiale.
Caroli Foods a investit in ultima perioada peste 11 mil. euro in specializarea liniilor de productie pe game de produse, organizarea si consolidare structurii interne a organizatiei, in resurse umane, in pregatirea necesara pentru a produce si a vinde produsele pe piata europeana.
In anul 2006 evolutia produselor grupului a fost diversa. In mod traditional, cea mai mare crestere a fost inregistrata in categoria salamurilor, in special pe baza cresterii gamei Sandwich, stimulata de campaniile de promovare, urmata de o crestere semnificativa pe segmentul de sunca.
O crestere importanta au avut si salamurile crud-uscate. Vanzarile de parizer si pateuri au fost si ele bine vandute, ca si produsele vidate, distribuite in special prin intermediul marilor lanturi de retail.
Cresterea numarului de magazine mari a stimulat cresterea proportionala a vanzarilor, Moldova inregistrand un ritm accelerat in raport cu celelalte zone.
Potrivit presedintelui grupului, compania are in prezent o cota de piata de aproximativ 12%. Grupul Caroli Foods este format acum din companiile Maestro, Caroli Prod 2000 (axata pe distributie), T.C Affaires (axata pe productie) si INDCARF (axata pe productia de mezeluri crude si depozitare). Grupul produce patru marci de mezeluri: Maestro, Caroli, Gourmet si Primo, ingloband peste 200 de produse, din care 30 lansate in 2006.
Pricipalele companii care isi disputa piata de mezeluri sunt Cristim Bucuresti, Aldis Calarasi, Angst, Caroli si Tabco Campofrio.
CrisTim, liderul pietei, si-a propus sa ajunga la o productie de 300 de tone zilnic pana in 2010, in timp ce Aldis Calarasi a ajuns anul trecut la o productie de 100 de tone zilnic.