Andreea Mihai, directorul de marketing al companiei, a declarat, marti, ca anul 2008 va aduce o evolutie semnificativa a sectorului de retail romanesc, evolutie care va fi insa conditionata de infrastructura si dezvoltarea sectorului imobiliar.
Oficialii Carrefour Romania considera, pe de alta parte, ca 2008 va fi anul consolidarilor pe piata de retail. In plus, acest an va fi marcat de o tendinta de migrare catre orasele mai mici a retailerilor, manifestata deja din anii trecuti.
„In Romania inca nu putem vorbi de o saturare a pietei, cu foarte mici exceptii”, a afirmat Andreea Mihai, conform agentiei Newsin.
„Este posibil sa asistam si la alte achizitii pe piata de retail. Toti marii jucatori si-au exprimat intentia de a se dezvolta, proces care va cuprinde cu siguranta si achizitii ale unor retele mai mici de pe acelasi segment sau de pe segmente diferite”, a mai spus directorul de marketing al Carrefour Romania.
Conform specialistilor, retailul romanesc, a doua piata ca marime din Europa Centrala si de Est dupa cea poloneza, va depasi 50 miliarde euro in 2008, fata de 40 miliarde euro in 2007 si ar putea ajunge la peste 100 miliarde euro pana in 2010, daca se va pastra cresterea medie de 50% din ultimii ani.
Pana in 2010, comertul modern din Romania va depasi ponderea de 50% din total. Spre comparatie, in 2006 ponderea comertului modern in Franta a fost de 96%, in Polonia de 57%, in Italia de 58%, iar in Romania de 29%, potrivit reprezentantilor Carrefour Romania.
Carrefour Romania opereaza in prezent 11 hipermarketuri in tara, investitia medie pentru o unitate fiind de circa 20 milioane de euro. Retailerul francez Carrefour estima pentru anul trecut o cifra de afaceri de peste 800 milioane de euro, cu mai mult de 30% fata de 2006, urmand ca in 2008 sa depaseasca pragul de un miliard de euro.