Profitul operational (EBIT) a scazut cu 16,8%, la 2,77 miliade euro, nivel mult sub estimarile analistilor, de 3,27 miliarde euro.
Carrefour a realizat anul trecut vanzari de 87 miliarde de euro, cu aproape 6% peste nivelul de 82 miliarde de euro din 2007.
In Europa, vanzarile au urcat cu 5%, de la 30,8 miliarde de euro la 32,4 milarde de euro, sprijine de rezultatele bune din Romania, Portugalia si Spania. Pe piata romaneasca,
Carrefour a inregistrat vanzari de 1,19 mld.euro, in crestere cu 37,4% fata de rezultatul de 866 milioane de euro realizat in 2007.
„Anul trecut, mediul „a fost marcat de o inflatie alimentara si o incetinire importanta in al doilea semestru”, a subliniat grupul, intr-un comunicat.
Reduceri de costuri si investitii in pietele profitabile
Carrefour si-a propus sa investeasca in acest an 600 milioane euro pentru a-si intari dinamica comerciala si sa faca economii de 500 milioane euro. Carrefour vrea sa isi intareasca pozitia in Franta, de unde provina aproape 40% din cifra de afaceri, si in Europa, „printr-o concentrarea eforturilor de dezvoltare” pe pietele cu cel mai mare potential de crestere. Programul de investitii se va concentra asupra competitivitatii preturilor, a ofertei, publicitatii si marketingului.
Cheltuielile totale pentru investitii au fost plafonate la 2,5 miliarde euro si vor fi facute cu disciplina si cu o mai mare selectivitate.
„Intr-un mediu ce ramane dificil, privilegiem relansarea dinamicii comerciale, insa in acelasi timp vrem sa ne imbunatatim functionarea si sa ne reducem costurile”, a spus directorul general al Carrefour, Lars Olofsson.
Carrefour are aproximativ 490.000 de angajati in peste 15.000 de magazine din 30 de tari