Tranzactia a fost incheiata pentru suma de 662 milioane de euro, a anuntat, intr-un comunicat de presa, compania Carrefour.
„Aceasta tranzactie demonstreaza strategia viitoare a grupului Carrefour de a-si optimiza activele si de a scapa de bunurile neprofitabile, pentru a-si concentra atentia in tarile sau regiunile cu cel mai mare potential economic, maximizandu-si astfel veniturile”, se arata in comunicat.
Prin preluarea magazinelor Carrfour, grupul Sonae isi consolideaza pozitia de lider pe piata. Compania detinea, pana in momentul tranzactiei, o retea de 522 magazine cu o suprafata totala de vanzare de 567.000 metri patrati, si avea o cifra anuala de afaceri de peste trei miliarde de euro.
Carrefour ramane pe piata portugheza
Chiar daca si-a vandut marile magazine, Carrefour ramane insa pe piata portugheza, urmand sa gestioneze in continuare afacerea Minipreco, o retea de magazine „hard discount”.
Carrefour Portugalia a inregistrat, anul trecut, vanzari de 530 milioane euro (fara TVA) si a avut o cota de 5% pe piata hipermarketurilor.
Grupul Carrefour avea pe plan mondial, in iunie, 1.102 hipermarketuri, 2.458 de supermarketuri, aproape 6.000 de magazine de tip „hard discount” si alte peste 3.000 de magazine. Recent, compania a anuntat ca Dia, lantul de supermarketuri al grupului Carrefour in Spania, va cumpara 250 de magazine Plus, detinute de grupul german Tengelmann, pentru 200 milioane euro.
Reteaua Carrefour Romania include in prezent 7 hipermarketuri, valoarea totala a investitiilor realizate depasind 220 de milioane de euro. Carrefour Romania a realizat, anul trecut, vanzari de 608,9 milioane de euro, reprezentand o crestere cu 39% fata de 2005.