Cât câștigă băncile din România pentru fiecare client bancar. Creșterea generalizată a dobânzilor a contribuit semnificativ la creșterea încasărilor înregistrate de bănci în 2022.
În ultimii 15 ani, productivitatea a înregistrat creșteri dramatice; creșterea în ceea ce privește productivitatea per angajat, aproape dublându-se (197%) față de nivelul înregistrat în anul 2008, și productivitatea per filială înregistrând o creștere aproape triplă (284%).
”Îmbunătățirile în tehnologie și digitalizare au susținut cu siguranță acest salt în productivitate și au permis reducerea amprentei fizice, precum și reducerea numărului de angajați”, menționează specialiștii Kearney.
Citește și: Jobul de ofițer bancar. Ce trebuie să faci pe acest post pentru a câștiga aproape 1.000 de euro pe lună
În Europa, venitul mediu a atins nivelul de 650 euro, cel mai înalt din 2015 până acum, în vreme ce în România băncile înregistrează un venit de aproximativ 220 euro/client, arată raportul „European Retail Banking Radar„, realizat de Kearney.
Veniturile per client înregistrate de bănci au urcat anul trecut, în Europa de Este cifra urcând cu 18,7%. Media din această regiune este de 220 euro, băncile din România fiind ușor sub această cifră.
Băncile din Elveția au cele mai mari venituri/client, în medie de circa 1.650 euro. Media înregistrată în vestul continentului este de 584 euro/client.
Marea Britanie se remarcă prin cea mai ridicata creștere a veniturilor/client, cu un procent de 16,5% comparativ cu 3,8% in Franța, 3,5% în Germania și 4,6% în Italia.
Numărul total de angajați la băncile europene s-a redus cu 16% între anii 2008 și 2022, iar numărul sucursalelor s-a redus cu 42%. Cu toate acestea, acest lucru nu s-a tradus într-o bază de cost global mai scăzută, ci a crescut cu 2.3%, ajungând la 188 de miliarde de euro anul trecut.
”Totuși, pentru a asigura același succes precum în anul 2022, băncile trebuie să continue să-și concentreze eforturile în limitarea și reducerea costurilor. Această misiune se va dovedi a fi una provocatoare, având în vedere contextul actual, marcat de o inflație semnificativ mai mare decât în orice moment din ultimii 10 ani”, adaugă reprezentanții companiei de consultanță.