- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Ce „castiga” Romania din rezilierea contractelor pentru autostrazi

18 Apr, 18:57 • traian.badulescu
Statul roman ar putea inregistra pierderi directe de zeci de milioane de euro in urma rezilierii contractelor pentru unele tronsoane de autostrada si reluarea lucrarilor cu alti constructori. In plus, din cauza intarzierilor, Romania risca sa fie ocolita de transportatori, potrivit unor specialisti intervievati de catre DailyBusiness.ro.
Ce castiga Romania din rezilierea contractelor pentru autostrazi

„Statul va pierde cel putin 70 mil. euro in urma rezilierii contractului pentru tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti”, a declarat Gheorghe Boeru, proprietarul firmei Romair Consulting, specializata in servicii de proiectare si consultanta pe infrastructura.

Reluarea lucrarilor la acest tronson va presupune un alt proiect, costuri mai mari cu materialele de constructii, a explicat Boeru.

Cu toate acestea, el considera ca ministrul Transporturilor a luat decizia potrivita prin rezilierea contractului cu cele 4 companii romanesti de constructii: Spedition UMB, Tehnostrade, Pa&Co International si Euroconstruct Trading 98.

„Rezilierea este indreptatita. Nu se putea continua o autostrada cu un mort”, a spus Boeru.
[img=1406]sursa: cnadnr.ro[/img]
Proiectul, in valoare de 238 milioane euro, avea ca termen de finalizare 31 decembrie 2011, dar constructorii nu au mai executat lucrari de aproape 16 luni.

Lucarile la tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti, lung de 42,5 km, au fost demarate in vara lui 2007, potrivit datelor CNADNR.

Mircea Radu, directorul general al companiei de consultanta in proiecte de infrastructura, apreciaza ca din cauza intarzierilor la constructia de autostrazi, „Romania risca sa iasa din coridorul balcanic”.

Tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti face parte din Coridorul IV Pan-European. In cazul in care lucrarile intarzie, transportatorii ar putea sa ne ocoleasca. Grecii si turcii, cei mai mari transportatori din regiune, vor evita Romania si vor trece prin Bulgaria si Ungaria, este de parere Mircea Radu.

Mai mult, din cauza acestor intarzieri si transportatorii romani inregistreaza pierderi. Astfel, si statul roman pierde indirect din taxele pe care le-ar fi putut incasa de la transportatori, potrivit lui Mircea Radu.

El considera ca rezilierea contractului cu constructorii romani a fost facuta „de ochii lumii” , sa „nu se supere Franta”.

Aceasta dupa ce Ministerul Turismului a anuntat saptama trecuta rezilirea contractului incheiat cu firma franceza Colas pentru construirea tronsonului Cernavoda-Medgidia.

„Toate firmele frantuzesti sunt rugate sa paraseasca tara. In doi ani, daca mai ramane Basescu, e posibil sa plece si Renault. Se va reloca in Maroc si Rusia”, a spus Mircea Radu.

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a mentionat ca a solicitat rezilierea contractului pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti dupa ce constructorii au parasit santierul si au solicitat o crestere de pret de 47%.

„Vom avea noi constructori pentru acest tronson de autostrada in luna august. Pentru ambele contracte, Cernavoda-Medgidia si vom avea in august noi constructori”, a precizat ministrul Transporturilor si Infrastructurii.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) estimeaza ca, in termen de o luna, va finaliza revizuirea proiectului si pregatirea documentatiei de atribuire pentru lansarea unei noi licitatii, mentioneaza comunicatul.

Saptamana trecuta, CNADNR a reziliat contractul cu firma franceza Colas pentru proiectarea si executia autostrazii Cernavoda-Constanta, tronsonul Cernavoda-Medgidia. Potrivit Ministerului Transporturilor, decizia a fost luata ca urmare a refuzurilor repetate ale firmei franceze de a continua executia lucrarilor.

Tronsonul Cernavoda-Medgidia are 20 km lungime. Colas a primit in noiembrie 2008 contractul pentru acest tronson, in valoare de 224 milioane euro.

Lucrarile la acest tronson au inceput in iunie 2009 si trebuia finalizate in vara acestui an, potrivit datelor CNADNR.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cât costă cursurile de prim ajutor. 1 minut poate face diferența între viață și moarte
Cât costă cursurile de prim ajutor. 1 minut poate face diferența între viață și moarte
O metodă inedită de achitare a cumpărăturilor va fi lansată în viitorul apropiat. Cum va funcționa „plata cu palma”
O metodă inedită de achitare a cumpărăturilor va fi lansată în viitorul apropiat. Cum va funcționa ...
Topul scumpirilor din octombrie. Fructele proaspete și legumele au avut printre cele mai mari creșteri de preț
Topul scumpirilor din octombrie. Fructele proaspete și legumele au avut printre cele mai mari creșteri ...
Topul celor mai norocoase numere jucate la Loto din ultimii 20 de ani. Premii mari la extragerile de joi
Topul celor mai norocoase numere jucate la Loto din ultimii 20 de ani. Premii mari la extragerile de ...
IFN-urile, o soluție tot mai agreată de românii care au nevoie rapid de sume mari de bani. Top 5 cele mai bune credite rapide disponibile pe piaţă
IFN-urile, o soluție tot mai agreată de românii care au nevoie rapid de sume mari de bani. Top 5 cele ...
Oamenii devin mai prudenți atunci când cumpără cadouri de Crăciun. 64% nu au încredere în promoții. Datele unui nou studiu
Oamenii devin mai prudenți atunci când cumpără cadouri de Crăciun. 64% nu au încredere în promoții. ...
Dogecoin, o criptomonedă lansată ca glumă a ajuns să valoreze acum mai mult decât Ford, eBay sau HP. Bitcoin depășește pragul de 90.000 de dolari
Dogecoin, o criptomonedă lansată ca glumă a ajuns să valoreze acum mai mult decât Ford, eBay sau ...
Controlul judiciar îl inspiră pe Nelu Tătaru să-și facă planuri. Vrea să-și deschidă cabinet medical privat
Controlul judiciar îl inspiră pe Nelu Tătaru să-și facă planuri. Vrea să-și deschidă cabinet ...
Vânzarea de zacuscă și dulceață homemade poate costa scump! Ce acte sunt necesare pentru a evita amenzile uriașe
Vânzarea de zacuscă și dulceață homemade poate costa scump! Ce acte sunt necesare pentru a evita ...
România, codașa Europei la reciclare. Provocările care împiedică românii să refolosească materialele
România, codașa Europei la reciclare. Provocările care împiedică românii să refolosească materialele
We As Web vizează afaceri de 32 milioane de euro. O companie românească este pe cale să cucerească piețele internaționale!
We As Web vizează afaceri de 32 milioane de euro. O companie românească este pe cale să cucerească ...
Amendă de 2.000 lei pentru o femeie care a vrut să-și sperie iubitul
Amendă de 2.000 lei pentru o femeie care a vrut să-și sperie iubitul
Amnistia fiscală 2024. Categoria de români care scapă de datorii. Anunț important pentru sute de mii de contribuabili
Amnistia fiscală 2024. Categoria de români care scapă de datorii. Anunț important pentru sute de ...
Toți românii care au carduri la Banca Transilvania sunt vizați. Anunțul făcut reprezentanții instituției, în 2024: „A fost o perioadă”
Toți românii care au carduri la Banca Transilvania sunt vizați. Anunțul făcut reprezentanții instituției, ...
Lindt șochează. Ciocolata premium nu este făcută de experți și conține ingrediente controversate! Dezvăluiri în procesul din SUA
Lindt șochează. Ciocolata premium nu este făcută de experți și conține ingrediente controversate! ...
Câți bani vor plăti bucureștenii pentru căldură și apă caldă în această iarnă. Anunțul făcut de șeful Termoenergetica
Câți bani vor plăti bucureștenii pentru căldură și apă caldă în această iarnă. Anunțul făcut ...
Trump îl aduce pe Elon Musk la conducere. O nouă eră pentru birocrația SUA
Trump îl aduce pe Elon Musk la conducere. O nouă eră pentru birocrația SUA
Cât costă montarea anvelopelor de iarnă la service-urile auto. Tot mai mulți șoferi încep să facă această schimbare
Cât costă montarea anvelopelor de iarnă la service-urile auto. Tot mai mulți șoferi încep să facă ...