Termenul limita pentru depunerea
ofertelor a expirat miercuri dupa-amiaza.
Privatizarea CFR
Marfa se va realiza printr-o procedura de vanzare de actiuni prin
metode combinate cu criterii de precalificare, constand in negociere
pe baza de oferte preliminare si neangajante, urmata de licitatie cu
oferta in plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social
al companiei.
Deschiderea plicurilor cu documentele de
participare va avea loc pe 9 mai, la ora 10.30, iar verificarea si
analizarea acestora se vor realiza pana in data de 15 mai, ora 12.00,
cand se va intocmi lista investitorilor precalificati sa participe,
in continuare, la procesul de privatizare a CFR Marfa, precum si
lista celor respinsi.
Pentru a participa la negocierea pe
baza de oferte preliminare si neangajante, potentialii cumparatori
inscrisi pe lista scurta vor depune la sediul ministerului, in plic
sigilat, cel mai tarziu pana in data de 27 mai 2013, ora 16.00,
oferta preliminara si neangajanta si comentariile potentialilor
cumparatori inscrisi pe lista scurta asupra proiectului de contract
de vanzare/cumparare de actiuni inclus in dosarul de prezentare.
Incepand din 28 mai, Comisia de privatizare va purta
negocieri cu fiecare ofertant aflat pe lista scurta, pe baza unei
planificari ce se va afisa la sediul MT.
Pentru participarea
la licitatia cu oferta in plic, documentele trebuie depuse de
potentialii cumparatori pana cel tarziu in data de 19 iunie, ora
12.00, acest termen fiind de decadere, iar in data de 20 iunie, ora
11.00, la sediul ministerului, Comisia de privatizare va deschide
plicurile depuse de ofertantii prezenti si va stabili castigatorul
licitatiei.
Pretul de pornire al licitatiei pentru 51%
din actiunile CFR Marfa este de aproape 800 de milioane de lei, iar
dosarul de prezentare poate fi achizitionat contra sumei de 10.000 de
euro sau echivalent in lei.
Grup Feroviar Roman, companie
detinuta de Gruia Stoica si Vasile Didila, este o societate cu
capital social integral privat, care presteaza servicii de transport
feroviar de marfuri si servicii conexe transportului feroviar. GFR
exploateaza un parc de 8.000 de vagoane si 260 de locomotive. In
asociere cu CFR Marfa in societatea Rolling Stock, GFR a inregistrat,
in 2012, un profit de 4,5 milioane euro.
Transferoviar Grup
este o companie infiintata in 2003, al carei obiect de activitate
este asigurarea serviciilor de transport/logistica feroviara si
manevra feroviara de marfa, gestionarea de infrastructura feroviara,
constructia de cai ferate, drumuri si autostrazi. De asemenea, prin
accesarea de fonduri europene, societatea este implicata in
dezvoltarea infrastructurii feroviare private, in acest moment avand
in executie terminalul de containere din Aiud. Societatea activeaza
atat pe piata din Romania cat si la nivel international.
Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria este un fond de
investitii de traditie din Austria fondat in 1957, administrand
active de peste 2 miliarde de euro in domenii cum ar fi managementul
activelor, investitii, fuziuni si achizitii, restructurari,
dezvoltare rezidentiala. Donau-Finanz este calificat in faza finala a
procesului de privatizare a unitatii de transport de marfa a Cailor
Ferate Bulgare (BDZ) – BDZ Freight Services, noteaza
Agerpres.
OmniTRAX este una dintre cele mai mari companii
private de cai ferate din America de Nord, potrivit propriei pagini
de Internet.