Din numarul total de reclamatii analizate de autoritatea de reglementare, 98,23% au fost indreptate impotriva societatilor de asigurare si 1,77% au fost inregistrate impotriva brokerilor de asigurare, potrivit raportului anual al CSA.
Anul trecut, trei societati de asigurare au inregistrat cumulat 60,15% din numarul totalul de reclamatii adresate CSA, respectiv Euroins (27,65%), Carpatica Asig (16,96%) si Astra (15,54%).
Dinamica reclamatiilor inregistrate in anul 2011, raportat la anul 2010, arata ca societatile Euroins si Astra au inregistrat cresteri de 58,44% si, respectiv, de 18,91%, in timp ce societatea Carpatica Asig a inregistrat o scadere cu 33,71%.
CSA a constatat ca cel mai mare procent de reclamatii solutionate in favoarea petentilor a fost inregistrat de catre Euroins SA (82,66% din numarul reclamatii inregistrate de aceasta societate). Ca urmare a interventiei CSA, societatea Euroins a finalizat majoritatea dosarele de dauna prin plata imediata a despagubirilor cuvenite petentilor, potrivit documentului arbitrului asigurarilor.
Carpatica Asig a inregistrat cea mai mare pondere a reclamatiilor constatate ca neintemeiate, respectiv 73,05% dintr-un total de 1.281 de reclamatii si sesizari. Analizand motivele care au stat la baza respingerii de la plata a dosarelor de dauna in speta s-a constatat ca 570 reclamatii, reprezentand 60,77% din total, au la baza concluziile rapoartelor de investigatii proprii, precum si pe cele de expertiza tehnica extrajudiciara, efectuate la solicitarea Carpatica Asig.
Directia Protectia Asiguratilor si Relatii cu Publicul a initiat o serie de intalniri cu reprezentantii societatilor de asigurare, in urma carora au fost rezolvate o parte din reclamatiile inregistrate la CSA, iar pentru altele s-a solicitat reanalizarea dosarelor in baza legislatiei sau a contractelor de asigurare, dupa caz.
[b]Nemultumirile asiguratilor[/b]
CSA a constatat ca neplata despagubirilor/valorilor de rascumparare reprezinta cel mai reclamat aspect, acesta facand obiectul a 6.697 petitii, ceea ce reprezinta 88,47% din totalul inregistrat in anul 2011. Printre alte aspecte sesizate la CSA s-au aflat si probleme de comunicare intre asigurati sau pagubiti si inspectorii de dauna, precum si solicitari de recalculare a valorii despagubirilor.
Din punct de vedere al structurii numarului de petitii inregistrat pe fiecare dintre cele doua categorii de asigurari, respectiv asigurari generale si asigurari de viata, se observa ca aceasta a fost similara celei inregistrate in anul 2010. Astfel, ponderea importanta au detinut-o reclamatiile si sesizarile inregistrate pentru clasa asigurarilor obligatorii RCA si Carte Verde si pentru asigurarile facultative Casco, care detin cumulat 89,79% din total.
Pe segmentul asigurarilor obligatorii RCA, cele 5.460 reclamatii inregistrate si solutionate in anul 2011 reprezinta aproximativ 0,09% din numarul total de contracte incheiate si 1,75% din numarul total al dosarelor de dauna avizate.
Din totalul reclamatiilor si sesizarilor inregistrate pe clasele de asigurari generale, cele aferente asigurarilor obligatorii de tip RCA au inregistrat o crestere relativ redusa, de 2,96%, iar cele pentru asigurarile facultative tip Casco au marcat o scadere de 17,46%. Pentru alte forme de asigurari generale s-au inregistrat 471 de reclamatii si sesizari, ceea ce reprezinta o crestere de 54,43% fata de anul 2010.
CSA a solutionat in mod favorabil petentilor 3.732 de reclamatii si sesizari, ceea ce reprezinta 49,30% din totalul inregistrat in 2011. In acelasi timp, CSA a constatat ca 3.838 de reclamatii si sesizari au fost neintemeiate, respectiv 50,70% din total.
De asemenea, la CSA au fost inregistrate anul trecut un numar de 163 de reclamatii depuse de unitati de reparatii auto, din care 136 au fost finalizate prin plata de catre companiile de asigurari.
[b]Citeste si: [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/rezultate-dezastruoase-pe-piata-asigurarilor-pierderile-jucatorilor-au-crescut-de-aproape-8-ori-in-2011-79740/]Rezultate
dezastruoase pe piata asigurarilor: Pierderile jucatorilor au crescut de
aproape 8 ori in 2011[/url][/b]