Astfel, 44,8% dintre romanii intervievati considera ca plata facturilor prin terminale electronice instalate in magazine este cea mai avantajoasa metoda, in timp ce plata la casieriile furnizorilor este preferata de doar 21,95%.
In clasament urmeaza oficiile postale, cu 11,5%, plata la ghiseul bancilor – 11,2%,plata direct prin ATM, in banci – 6,1%, prin internet – 3,9%, si numai 0,5% prin debit direct.
De asemenea, cercetarea ofera informatii relevante si despre comportamentul de plata al romanilor, una dintre concluziile principale fiind prioritizarea platii facturilor, in defavoarea altor tipuri de cheltuieli. Astfel, [b]majoritatea romanilor (63,7%) isi planifica bugetul avand in vedere mai intai plata facturilor[/b], in timp ce, la polul opus, 12,75% dintre ei sustin ca nu isi fac nicio planificare a bugetului. Intermediar, 23,55% dintre romani afirma ca isi planifica atent bugetul, dar in anumite cazuri au alte prioritati decat facturile.
Comportamentul atent si responsabil este reflectat si de raportarea romanilor cu privire la termenul limita de plata – 52,4% declara ca isi platesc intotdeauna facturile inainte de scadenta, 39,65% platesc frecvent inainte de scadenta, in timp ce doar 7,95% declara ca isi platesc facturile frecvent sau chiar intotdeauna dupa scadenta.
In ceea ce priveste timpul petrecut lunar pentru plata tuturor facturilor, 75% dintre utilizatorii serviciilor PayPoint estimeaza ca petrec mai putin de zece minute pe luna in acest scop, in timp ce doar 11,7% dintre non-utilizatorii PayPoint reusesc aceasta performanta; astfel majoritatea celor care prefera alte metode de plata pierd pana la o ora lunar pentru a achita toate facturile.
Romanii prefera in continuare plata in numerar pentru achitarea facturilor, peste 90% dintre ei optand pentru aceasta varianta, in detrimentul platii cu cardul, se mai arata in studiul mentionat.
„Rezultatele studiului demonstreaza ca romanii au inteles si considera cu adevarat utile si importante beneficiile platii facturilor prin terminale electronice instalate in magazine: siguranta tranzactiilor, rapiditatea, simplitatea procedurii, confortul dat de plata in magazinele de proximitate, plata mai multor facturi in acelasi loc si timp. Concluziile cercetarii se verifica zi de zi in magazinele in care avem instalate terminalele PayPoint: romanii sunt din ce in ce mai deschisi si mai increzatori in aceste metode de plata”, afirma Mugur Dogariu, managing director PayPoint Romania.
Studiul a fost realizat de Daedalus Millward Brown la nivel national in perioada 19-26 martie 2012 pe un esantion de 1.000 de persoane (utilizatori si non-utilizatori ai serviciilor companiei PayPoint), in magazine partenere PayPoint selectate din mediul urban si mediul rural.
PayPoint este un important operator international de plati, oferind servicii cu valoare adaugata. Dintre sectoarele acoperite se pot aminti: utilitati, telecom, media, retail, transport, comert electronic, servicii financiare. Compania proceseaza anual peste 650 milioane de tranzactii in valoare de peste 12 miliarde de lire sterline pentru peste 6.000 de clienti – furnizori si comercianti.
In Romania, PayPoint si-a lansat oficial serviciul de plata a facturilor in numerar sub brand propriu in august 2008 si si-a extins portofoliul de clienti prin semnarea de parteneriate cu o serie de companii din diferite sectoare. In prezent, reteaua punctelor de plata PayPoint numara peste 6.800 de terminale iar compania are incheiate contracte cu 46 de clienti importanti din domeniul telecomunicatiilor, al utilitatilor si al serviciilor financiare, dintre care 38 sunt contracte pentru servicii de colectare plati.