Brokerul se va numi Asigurari Posta Romana.
Specialistii din domeniu inca nu vad exact care ar fi efectele lansarii brokerului, tinand cont si de faptul ca ar putea dura peste trei luni pana ce acesta va primi autorizatia de activitate din partea autoritatilor.
Totusi, intrarea acestui nou jucator pe piata va fi simtita cel mai mult de romanii din mediul rural, in conditiile in care Posta are foarte multe oficii in intreaga tara, in care va putea promova asigurarile.
Printre tipurile de polite accesibile prin intermediul retelei postale se vor numara politele de raspundere civila obligatorie (RCA), polite de asigurare impotriva dezastrelor naturale (PAD), cele facultative de locuinta si cele facultative de calatorie.
„Faptul ca Posta Romana este prezenta cu niste oficii in catune foarte micute este un lucru bun, deoarece institutia va putea sa promoveze conceptul de asigurare macar prin aceea ca afiseaza acolo o denumire a politei respective”, a declarat Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale ale Societarilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR).
„Ii mai scuteste de un drum pe oameni, desi au mai aparut agenti si asistenti in brokeraj si in mediul rural. Deci, nu intra (oficialii Postei, n.r.) chiar pe o piata virgina”, a mentionat Andriescu.
De aceeasi parere este si Viorel Vasile, managing partner in cadrul Safety Broker, care a spus ca brokerul Postei ar aduce asigurarile mai aproape de oamenii de la tara, fiind vizate in principal politele de locuinte.
„Ar fi benefic pentru ca ar avea lumea de la tara acces mult mai facil la subscrierea de asigurari de locuinte, care sunt si obligatorii. Din punctul asta de vedere, este un aspect pozitiv lansarea acestui broker”, a declarat Viorel Vasile.
El a adaugat ca Posta Romana are deja un portofoliu de clienti pe care il va exploata. „Atata timp cat omu ajunge mai facil la produsul de asigurare este un plus pentru piata”, a spus oficialul Safety Broker.
[b]Infiintarea brokerului va dura peste 3 luni[/b]
„Nu stiu daca aceasta lansare se realizeaza prea curand. Este nevoie de cel putin trei luni. De asemenea, este nevoie de oameni cu experienta. Deci, este destul de greu in prezent sa faci o firma de brokeraj”, a precizat Vasile.
Valerian Vreme, ministrul Comunicatiilor, a estimat luna aceasta societatea de brokeraj in asigurari va deveni functionala in 2-3 luni.
Contactati de DailyBusiness.ro, reprezentantii Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) nu au precizat pana in momentul publicarii materialului daca Posta Romana a depus actele pentru autorizarea brokerului.
[b]Angajatii trebuie sa aiba cursuri in domeniu[/b]
O problema la care trebuie sa se gandeasca reprezentantii Postei Romane este faptul ca angajatii care vor vinde asigurari vor fi nevoiti, conform legislatiei, sa detina cursuri in domeniu.
„Vor avea nevoie de cursuri de specialitate. Activitatea asta de brokeraj nu e chiar asa de usoara – vrea unul peste noapte sa se faca broker si gata s-a si facut. Deja lucrurile sunt destul de clare, legislatia este foarte stricta si va fi din ce in ce mai stricta”, a spus Viorel Vasile.
Acesta a precizat ca de la 1 septembrie, oricine lucreaza in domeniu trebuie sa aibe cursuri de specializare, care sunt repetitive, inclusiv si pentru partea de management. La management cursurile se fac din 2 in 2 ani, iar la personal din 3 in 3 ani.
Vasile a mai spus ca este greu sa se infiinteze o societate de brokeraj in perioada aceasta.
„Eu cred ca in cel putin trei luni ar putea lua autorizatie pentru brokeraj, acesta fiind un termen optimist. Si aici nu e vorba numai de Posta, ci de un broker oarecare”, a subliniat seful Safety Broker, care a adaugat ca brokerajul nu este un business chiar usor.
Potrivit unui proiect de act normativ avansat de Ministerul Comunicatiilor, Posta Romana va infiinta doua noi societati comerciale, denumite „Banca Posta Romana” si „Asigurari Posta Romana”.
Posta Romana va intra, in urmatoarele luni, intr-un proces de restructurare care va implica desfiintarea a 7 sucursale, 146 de posturi de conducere si 454 subunitati, proces care va genera economii anuale de pana la 50 milioane de lei, a declarat recent ministrul Valerian Vreme.
Compania Nationala Posta Romana este cel mai mare operator de profil si dispune de o retea teritoriala de aproximativ 7.100 de oficii postale, din care 1.200 sunt informatizate, iar mai mult de 580 dintre acestea sunt incluse intr-o retea virtuala privata (VPN).
Operatorul are circa 34.200 de salariati, din care peste 11.000 sunt factori postali.