Plafonarea plăţilor cash şi majorarea unor comisioane bancare pentru tranzacţiile cu numerar au stârnit dezbateri aprinse în ultimele zile, devenind subiect central de discuţie între bancheri, oamenii de afaceri şi guvernanţi. Aceștia din urmă au intrat într-un conflict total, pentru ca, într-un final, să renunțe la reducerea plafoanelor la operațiunile cu bani cash.
Citește și: CEC Bank oferă românilor 10% din achiziții înapoi! Care sunt condițiile pentru a primi banii
Majorarea comisioanelor aferente operaţiunilor cu numerar nu reprezintă o practică generalizată, ci decizii individuale de business, conform politicilor comerciale ale fiecărei instituţii de credit, iar CEC Bank nu a luat nicio astfel de măsură în ultimii ani şi nu intenţionează să ajusteze comisioanele pentru tranzacţiile cash la ghiseu/ATM în următoarea perioadă. În contextul creşterii gradului de incluziune financiară, multe comisioane vor avea de altfel o tendinţă de scădere, a declarat Bogdan Neacşu, preşedintele CEC Bank, pentru zf.ro.
Venind cu o serie de exemple, preşedintele CEC Bank menţionează că banca pe care o conduce nu percepe clienţilor comision pentru retragerile de cash la bancomatele şi multifuncţionalele proprii pe teritoriul României şi al Uniunii Europene. În plus, pentru persoane fizice, CEC Bank are zero comision la depuneri în contul clientului sau în alt cont, cât şi zero comision la depunerile persoanelor juridice în conturile proprii. Şeful CEC Bank reafirmă susţinerea, în mod constant, a dezideratului autorităţilor europene privind efectuarea cu preponderenţă a tranzacţiilor bancare prin metode electronice de plată, care are ca scop reducerea evaziunii fiscale la nivel naţional şi implicit ponderea economiei gri.
„Consider că sistemul bancar este pregătit pentru astfel de măsuri – numai CEC Bank are o reţea de peste 1.000 de unităţi în teritoriu, din care aproape jumătate în mediul rural şi urban mic – şi una dintre cele mai mari reţele de aparate multifuncţionale din ţară. (…) Sunt măsuri care s-au luat în ultimii ani în toate ţările europene şi sunt în linie cu dezvoltarea digitalizării şi a incluziunii financiare la care şi sistemul financiar-bancar românesc s-a angajat. Astfel de măsuri pot ajuta la creşterea colectării taxelor şi stabilizarea pe termen mediu şi lung a politicii fiscale în România”, a mai declarat Bogdan Neacșu.
Președintele CEC Bank a adăugat că va fi alături de clienţi şi în această perioadă de tranziţie la o economie cu un grad mai ridicat de digitalizare şi îşi va ajusta serviciile la nevoile reale, fie că este vorba de persoane fizice, mici antreprenori, IMM-uri sau companii mari.
„Vorbesc, desigur, în numele băncii pe care o conduc – CEC Bank – dar sunt convins că întreaga comunitate bancară are aceeaşi abordare. Acest lucru va însemna continuarea investiţiilor semnificative din partea băncilor în tehnologie, creşterea implicării în educarea finaciară şi digitală a antreprenorilor şi clienţilor persoane fizice, şi va fi nevoie de un efort comun al tuturor părţilor interesate, în scopul creşterii intermedierii şi incluziunii financiare în România”, a mai spus șeful CEC Bank.
Citește și: CEC Bank lansează un nou pachet de mare interes pentru români