„In conditiile unei extinderi precum aceea pe care CEC o planuieste pentru urmatorii ani, profitabilitatea este, de regula, sacrificata. Trebuie sa facem insa diferenta intre profitabilitate si eficienta. Noi vrem sa crestem eficienta CEC, prin folosirea tuturor avantajelor pe care le avem”, a spus Ghetea, citat de NewsIn.
El a precizat ca banca tinteste triplarea activelor la 9-10 miliarde euro pana in 2011, valoarea de piata a acesteia urmand sa creasca astfel fata de evaluarea de anul trecut, cand National Bank of Greece a depus, in cadrul procesului de privatizare, o oferta de 560 milioane euro pentru 69,9% din actiunile CEC.
Activitatea de vanzare a bancii se va concentra in perioada 2007-2011 in special pe segmentul intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) din orasele cu populatie sub 50.000 locuitori. Pana in martie 2008, CEC va trece prin schimbari vizibile de imagine si va oferi servicii bancare pe Internet.
Potrivit declaratiilor din lunile precedente ale presedintelui CEC, strategia bancii prevede trei faze, care au ca scop eficientizarea, modernizarea, dezvoltarea si consolidarea bancii.
Ministerul Economiei si Finantelor, actionarul majoritar al CEC, a incercat sa vanda banca in 2006, dar pretul oferit de potentialii cumparatori a fost considerat prea mic. Odata cu anuntarea strategiei CEC pentru perioada 2007-2011, Varujan Vosganian, ministrul Economiei si Finantelor, a anuntat ca banca nu va fi privatizata pana in anul 2009.