- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cele mai importante branduri care ar putea disparea in 2013

23 Jun, 00:05 • monica.manea
Lista brandurilor care ar putea sa dispara de pe piata pana la finele acestui an sau in 2013 demonstreaza cat de dura este competitivitatea din unele industrii. Wall Street Journal 24/7 identifica in fiecare an cateva companii care nu reusesc sa faca fata noilor standarde de eficienta si inovatie.
Cele mai importante branduri care ar putea disparea in 2013

Prima pe lista se afla compania aeriana American Airlines, aflata deja in insolventa. Ea risca sa dispara anul viitor, in ciuda faptului ca s-a situat pe
primul loc in topul companiilor din categoria sa timp de 30 de ani, si a reusit
sa supravietuiasca in vremuri in care multi alti transportatori au dat
faliment. Odata cu fuziunea dintre firmele Northwest si Delta, Continental si
United, cifrele American Airlines au inceput sa scada si in mai putin de doi
ani si-a redus semnificativ capacitatea.

Research In Motion (RIM) Peste cel mai potrivit exemplu din randul
companiilor care nu au reusit sa tina pasul cu noile inovatii din industria
in care functioneaza, drept urmare va disparea in 2012, spun cei de la WSJ. Cu
5 ani in urma, RIM era singura companie producatoare de smartphone-uri din lume
si detinea aproape intreaga piata coroporate. Apoi se pare ca nu a mai reusit
sa isi adapteze tehnologia la cerintele consumatorilor, ceea s-ar putea sa ii
fie fatal. Lansarea in 2007 a iPhone-ului celor de la Apple a fost momentul in
care s-a declansat declinul companiei.

Lista companiilor in prag de faliment
continua cu retailerul Pacific Sunwear, care este in prezent ingropat in
datorii, si a site-ului de socializare MySpace. Acesta din urma a fost vandut de
cei de la News Corp. la o saptamana dupa ce presa internationala a inceput sa
faca speculatii legate de falimentul sau.

Multe din companiile afisate pe lista WSJ de anul trecut au
disparut intr-un timp chiar mai scurt decat cel preconizat. Un exemplu in
acest caz este dat de producatorul de masini Saab. Dupa intrarea in faliment, compania  a fost vanduta grupului de investitii National Electric
Vehicle Sweden, cel mai probabil pentru piesele
de schimb.

In noiembrie anul trecut, Ericsson a renuntat la jumatatea pe
care o detine in cadrul companiei producatoare de telefoane Sony Ericsson, “constient de ceea ce si Sony s-ar putea sa realizeze currand, ca industria
smartphone-urilor este detinuta de Apple si Google”, se arata in analiza WSJ.

“Foarte putine dintre companiile nominalizate de noi ca
fiind pe cale de disparitie, inca mai opereaza”, mai mentioneaza sursa citata.

Printre
acestea se numara Sony Pictures, care functioneaza la acelasi nivel la care se
afla anul trecut si Nokia, pe care WSJ inca o mentine pe lista, avand in
vedere ca producatorii finlandezi au anuntat recent concedierea a peste 10.000
de angajati (20% din totalul companiei).

Printre cele mai importante nume de pe lista brandurilor ce
vor disparea in anul urmator se mai numara si compania de cosmetice Avon, producatoul
de masini Suzuki, retailerul Talbots, portalul Salon.com.

In cazul Avon, semnele ca in scurta vreme compania va disparea de pe piata sunt scaderea vanzarilor si pierderea
reprezentantilor de vanzari. In plus, pe piata din SUA, compania se confrunta cu o investigatie legata de
dare de mita.

Urmărește Daily Business pe Google News