Warren Buffet spune ca in lansarea unei afaceri, nimeni nu poate anticipa perfect fiecare oportunitate sau fiecare risc. Exista prea multe variante de care antreprenorii trebuie sa tina cont, intr-o economie globala competitiva in crestere.
Precautia a ajutat intotdeauna la construirea marilor imperii economice. Directorul companiei trebuie sa isi puna cateva intrebari fundamentale care pot schimba destinul afacerii. Raspunsurile trebuie sa fie bine gandite si sincere.
Provocarea reala este ca antreprenorii sa pastreze cresterea afacerilor. Noi oportunitati sau amenintari pot aparea si raspunsurile de ieri sa nu fie suficiente, sa nu se mai potriveasca cu situatia actuala.
Principalele 5 intrebari la inceperea unei afaceri sunt, conform Forbes, urmatoarele:
1.Care este valoarea produsului tau?
Aceasta este cea mai importanta intrebare, la care directorul unei companii trebuie sa raspunda de ce proiectul sau este valoros si de ce consumatorii au nevoie de el. Daca nu exista nevoie pentru produs, atunci nu va exista nici cerere. Iar fara vanzari, afacerea este egala cu zero.
2.Care este diferenta intre produsul tau si al concurentei?
Foarte putine companii sunt capabile si isi pot permite sa faca scheme inteligente de marketing pentru a se deosebi de competitie. Pentru a castiga in afaceri, un antreprenor trebuie sa ofere clientilor un produs valoros pe care concurenta nu il are, sa il separe de aceasta.
3.De cati bani ai nevoie ca sa supravietuiesti in primii ani?
O multime de companii se lauda cu scheme de organizare a activitatii care vor aduce multi bani, insa prea putine reusesc sa se mentina pe linia de plutire pana cand vin si vremurile bune si raman fara bani chiar inaintea inceperii profitului. Atentie la bani!
4.Care sunt punctele tari?
Antreprenorul constientizeaza cu ce este superior concurentei si profita de acest lucru. Nu se abate de la calitatile produsului pentru a nu da chix.
5.Cat de mare este amenintarea din partea concurentei?
Daca directorul este destul de atent pentru a observa o buna oportunitate de business, isi va da seama ca nici competitia nu e prea departe. Exista destule capcane care pot aparea. Concurenta poate face acelasi lucru, dar mai repede, mai ieftin sau mai bine.