ANAF a emis recent un ordin privind procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri sau servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.
Procedura se aplica cererilor de rambursare depuse de catre persoanele impozabile stabilite in Romania, pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugata achitata de acestea pentru bunurile mobile care le-au fost livrate sau serviciile prestate in beneficiul lor in statul membru in care taxa a fost incasata, precum si pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugata achitate pentru importul bunurilor in respectivul stat membru.
Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot insa viza o perioada mai mica de trei luni, in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.
Pentru depunerea cererii este necesara semnatura electronica obtinuta in baza unui cerificat digital calificat, potrivit procedurii afisate pe portalul ANAF, se arata in comunicat.
Conform listei de preferinte a statelor membre, se vor atasa copii de pe facturi sau documente de import in cazul in care: baza de impozitare de pe o factura sau un document de import este de cel putin 1.000 euro sau echivalentul in moneda nationala; baza de impozitare de pe o factura sau un document de import este de cel putin 250 euro sau echivalentul in moneda nationala, daca factura/documentul de import se refera la combustibil.
Formatul electronic al formularului 318 Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de ANAF de pe pagina de Internet a MFP-ANAF, la adresa www.anaf.ro – „Declaratii electronice”, se mai arata in comunicat.