Cetelem IFN, membra a BNP Paribas, avea la sfarsitul lui 2007 un sold al imprumuturilor acordate de 816 milioane lei (244 milioane euro).
In 2008, compania a acordat credite de consum in valoare de 813 milioane lei (221 milioane euro), iar numarul de contracte a depasit 270.000, mentioneaza NewsIn.
„Cetelem se asteapta la o stagnare a imprumuturilor acordate in acest an, dupa ce in decembrie anul trecut a inregistrat o scadere a volumului de credite acordate cu circa 40% fata de decembrie 2007, iar in noiembrie cu circa 20%”, a spus Daniel Boaje.
El a explicat ca in octombrie-noiembrie 2008, „nu au fost lei in piata la niciun pret”.
Seful Cetelem estimeaza ca piata creditelor de consum isi va reveni, insa nu mai devreme de a doua jumatate din 2009.
Compania de credite de consum are ca prioritati pentru acest an sa isi mentina pozitia de lider pe piata de profil, sa imbunatateasca si sa dezvolte actualul portofoliu de produse.
Astfel, Cetelem mizeaza atat pe oferta actuala, cat si pe adaugarea de produse inovative, precum recent lansata platforma de creditare online destinata magazinelor virtuale-RateWebShop, care permite clientilor accesarea mai rapida a creditului.
„Aproximativ 45% din totalul creditelor Cetelem au fost acordate in magazine in 2008, fiind destinate achizitionarii de bunuri de folosinta indelungata si materiale de constructii”, a precizat Boaje.
El a mentionat ca se anunta o perioada dificila pentru intreaga economie romaneasca, motiv pentru care achizitionarea de bunuri sau renovarea imobilelor nu mai este prioritara pentru o categorie importanta de consumatori, care isi amana de multe ori achizitiile.
Cetelem acorda credite doar in lei, cu rata si dobanda fixe pe toata durata creditului.