Pentru anul in curs, oficialii Cetelem au estimat o crestere a valorii portofoliului de credite pana la 800 milioane lei (244,9 milioane euro) la finalul acestui an, fata de circa 460 milioane lei (132,9 milioane euro), nivelul inregistrat la sfarsitul lui 2006.
Compania isi propune sa atinga aceasta valoare a portofoliului de credit prin diversificarea ofertei si prin extinderea retelei, a spus marti, directorul general adjunct al companiei, Daniel Boaje.
Cetelem ofera in prezent patru solutii de creditare: creditul in magazin, cardul de credit, creditul de nevoi personale si creditul auto. In cele cinci luni de la lansarea creditului de nevoi personale, Cetelem a acordat un volum de credite de aproximativ 18 milioane lei (5,5 milioane euro). Pana acum, acest credit a fost acordat doar clientilor din baza de date a companiei, dar, din luna iunie, Cetelem va face accesibil acest produs financiar si publicului larg.
Compania va lansa, in iunie, creditul auto la locul achizitiei autoturismului si a anuntat ca vrea sa finanteze cel putin 1.000 de astfel de achizitii in acest an. Conducerea companiei analizeaza si alte segmente de piata. „Anul viitor am putea lansa un produs de finantare imobiliara in euro, in functie de cum va evolua piata”, a precizat pentru NewsIn, directorul general al Cetelem Romania, Philippe Foursy.
„Piata cardurilor de credit este in extindere, iar utilizatorii de card au nevoie de oferte personalizate de creditare. Cetelem comunica cu clientii intr-o maniera directa, propunandu-le solutii de finantare in functie de nevoi”, a spus directorul general adjunct al Cetelem IFN, Daniel Boaje.
Compania este prezenta in Romania cu cardul de credit denumit „Cardulescu”. Cetelem a emis pana in prezent aproximativ 150.000 de carduri de credit („Cardulescu”) si de carduri co-branded Flanco-Cetelem, cele din urma fiind lansate in noiembrie anul trecut.
Romania va deveni principala piata est-europeana pentru Cetelem in trei ani
Afacerile Cetelem din Romania le vor depasi in urmatorii 3 ani, in volum, pe cele derulate in Republica Ceha si Ungaria, iar piata romanesca va deveni cea mai mare din regiune pentru companie, a spus marti, pentru NewsIn, directorul general al Cetelem Romania, Philippe Foursy.
„Ritmul de crestere al Cetelem pe piata romaneasca este superior celui inregistrat in Cehia sau in Ungaria, iar in trei ani Romania le va depasi ca volum al finantarilor. Probabil ca, din toata regiunea Europei de Est, doar Rusia va depasi Romania din punctul de vedere al afacerilor Cetelem”, a declarat Foursy.
Foursy a explicat ca singurul impediment major in derularea afacerilor pe piata romaneasca este dificultatea de a gasi personal calificat in Bucuresti, de aceea, compania intentioneaza sa se extinda puternic in restul teritoriului.
O alta problema este si nivelul inca redus al salariilor. „Nu prea se pot da credite in conditii de risc decente unor persoane cu salariul de pana in 200 de euro pe luna”, a explicat Foursy.
Directorul general al Cetelem Romania considera ca este nevoie de circa zece ani pana la atingerea unei „convergente reale” a salariilor romanesti cu cele din tarile mai avansate ale blocului comunitar. „De aceea cred ca nu ar trebui grabit nici procesul de adoptare a euro pana atunci, pentru ca se pierde din puterea de cumparare. Adoptarea euro inseamna, asa cum s-a vazut, o crestere a preturilor”, a spus Foursy, pentru NewsIn.
Cetelem isi finanteaza afacerile derulate pe piata romaneasca prin linii de finantare in lei obtinute de la banci din Romania, cu garantia bancii-mama, BNP Paribas. Foursy a precizat ca Cetelem nu are in vedere, pentru moment, alte metode de finantare, cum ar fi emisiunile de obligatiuni.
Cetelem mizeaza pe avansul rapid al pietei locale, pe fondul mentinerii unui nivel redus a creditelor neperformante. „Clientul roman este un bun platnic. Circa 99% din clienti isi platesc ratele la timp, chiar daca exista si accidente, atunci cand unele familii intampina dificultati in rambursarea creditului. Exista si persoane care comit fraude, ca peste tot, insa pot sa va spun, dupa ce am lucrat in cinci tari pana acum, ca piata romaneasca nu este diferita de altele”, a aratat directorul general al Cetelem Romania.
Societatea a luat nastere in mai 2005 prin preluarea Credisson International de catre Cetelem, divizia furnizoare de credite de consum a grupului financiar francez BNP Paribas si unul dintre cele mai mari companii pe piata creditului de consum in Europa. In cei patru ani de activitate, Cetelem IFN (Credisson) a incheiat contracte de credit in valoare de 484 de milioane de euro, potrivit oficialilor companiei.
Societatea este activa printr-o retea de peste 1.800 de puncte de vanzare, in retele regionale si nationale sau parteneri locali independenti, iar numarul de angajati depaseste 800.