La data de 13 august vor fi selectati candidatii pentru cea de-a doua etapa, cea a ofertelor finale, conform NewsIn.
Ministrul transporturilor roman, Ludovic Orban, a anuntat, pe 13 iulie, ca CFR Marfa va participa la licitatia pentru privatizarea companiei ungare MAV, urmand sa se foloseasca alte fonduri decat cele de la buget, mai exact fonduri de investitii sau parteneriate cu consortii bancare. Orban a mai precizat ca de privatizarea diviziei ungare sunt interesate si firme din Austria, Germania si Rusia.
Autoritatile ungare vor lua in considerare si angajamentele pentru cresterea competitivitatii si pentru imbunatatirea conditiilor de munca. Termenul pentru oferta angajanta este 19 octombrie, potrivit invitatiei de participare la licitatie.
Analistii financiari ungari considera ca pachetul a carui valoare „contabila” este de 30 miliarde de forinti ar putea genera un castig intre 70 si 80 miliarde forinti (280-320 milioane euro), deoarece in joc sunt puse in afara activelor MAV Cargo si relatiile puternice de afaceri ale acestei companii. Valoarea companiei este generata si de experienta acumulata, de pozitia geografica si de trei linii de transport feroviar care traverseaza Ungaria, potrivit publicatiei Portfolio.
Exista insa si pareri care sustin ca acest pret nu va fi obtinut, pentru ca MAV Cargo nu are o flota de motoare, dar dispune de o flota puternica de 13.000 de vagoane.
Surse din piata transporturilor feroviare spun ca este posibil ca ofertantul cel mai puternic sa fie compania germana Deutsche Bahn, dar acorda si sanse bune de castig diviziei de transport de marfa a companiei austriece Österreichische Bundesbahnen (ÖBB), Rail Cargo. Rail Cargo Austria se lauda cu o cota de piata de 30% in Europa. La licitatie participa si CFR Marfa si companii din Franta, Statele Unite ale Americii, Olanda, Rusia si Ucraina.
Bugetul Ungariei nu va incasa nimic din pretul de vanzare, deoarece intreaga suma va fi destinata intaririi pozitiei de capital a companiei MAV.
MAV Cargo detine o cota de aproape 20% din piata de transport de marfa ungara si a detinut in 2006 o cota de piata de aproximativ 82-83% din piata ungara a transporturilor de marfa. Compania a livrat in 2006 aproximativ 47 milioane tone de bunuri, cu 6% mai mult decat in 2005.
Veniturile companiei MAV Cargo au urcat in 2006 cu 7,7% fata de 2005, pana la 93 miliarde forinti (378 milioane euro), iar cota de transporturi internationale a atins nivelul de 75%, pe care compania intentioneaza sa il majoreze. MAV Cargo a afisat un profit inainte de impozitare de 2,8 miliarde forinti (11,3 milioane euro) in 2006.