Cele mai importante criterii de majorare se refera la zona geografica in care locuieste clientul si varsta acestuia.
„Avem preturi diferite pe 4 zone din tara. Bucurestiul se afla intr-o zona cu preturi mai mici, unde se inregistreaza un numar redus de accidente raportat la numarul de vehicule”, a spus seful companiei.
In 2008, asigurarile RCA detin o pondere de 7-8% in portofoliul companiei. Asigurarile Casco ocupa circa 27% in acest an, in timp ce alte asigurari (locuinte, raspunderi civile etc) au o pondere de 65%.
„Pentru anul viitor, vrem sa crestem ponderea asigurarilor auto pana la 50-60% din portofoliu, din care 20% numai RCA, iar restul de 40-50% va fi dedicat celorlalte tipuri de asigurari, cu accent pe asigurarile de proprietati si raspunderi civile generale”, a spus Valentin Tuca.
Oficialul Clal se asteapta ca ritmul de crestere al pietei de asigurari sa fie mai mic in 2009, comparativ cu acest an, in moneda europeana, dar in moneda nationala, cresterea ar putea fi de circa 20%.
Tuca a precizat ca asigurarile de locuinte, care ar putea fi obligatorii de la jumatatea anului viitor, vor ajuta in cresterea pietei, in timp ce vanzarile reduse de pe leasing vor avea un impact negativ.
Acesta a spus ca schimbarile (achizitii, fuziuni – n.r.) care au avut loc in acest an pe piata si care vor continua prin consolidare si rebranding in 2009 vor ajuta, de asemenea, la cresterea pietei.
„Asiguratorii vor incepe sa puna accent pe profit si nu pe volum”, a declarat Valentin Tuca.
In ceea ce priveste decizia CSA de a plafona comisioanele intermediarilor de asigurari RCA la 15%, Tuca a spus ca este normal ca o astfel de decizie sa ramana la latitudinea asiguratorilor.
Compania a decis sa rasplateasca soferii precauti, care nu au accidente in perioada politei RCA, oferind bonusuri de 20% din prima platita, acordate la reinnoirea asigurarii pentru anul urmator, valoarea lor variind intre 55 si 255 lei.
Totodata, compania acorda reduceri de 10% pentru Casco si 20% la asigurarea locuintei, pentru cei care vor cumpara polita RCA de la Clal.
De asemenea, Clal Romania poate emite asigurari in sistem electronic, pe site-ul companiei. O copie a politei va fi trimisa clientului pe mail sau prin fax, urmand ca apoi sa fie trimisa la domiciliul asiguratului.
Compania se asteapta ca in 2009 numarul clientilor sa ajunga la 4.000-5.000, fata de 1.500 in prezent, iar valoarea primelor subscrise sa se dubleze la peste 4 milioane euro.