Presedintele executiv al BCR, Dominic Bruynseels, a declarat ca imprumuturi ale clientilor bancii de 120 milioane de euro au fost refinantate la institutii concurente, dar nu a dorit sa precizeze numarul clientilor care au recurs la aceasta operatiune.
Totodata, Oana Petrescu, vicepresedinte responsabil cu operatiunile de retail al bancii, a mentionat ca 30% din portofoliul de retail al BCR este reprezentat de imprumuturi ipotecare, care insumeaza peste 1,5 miliarde de euro.
Referitor la Ordonanta 50, Bruynseels a aratat ca exista unele prevederi privind creditele populatiei care sunt „foarte bune”, cum ar fi eliminarea comisionului de rambursare anticipata.
„Industria bancara a fost restructurata si cred ca exista parti unde trebuie sa continue. In acest moment avem aceasta faimoasa Ordonanta 50 si cred ca unele parti ale acesteia sunt foarte, foarte bune”, a spus Bruynseels.
El a aratat ca BCR vrea ca oamenii sa poata sa aleaga, „sa faca cumparaturi” in banci.
Pe de alta parte, el a mentionat ca anticipeaza pentru anul viitor o crestere a creditarii de 5-8% pe segmentul corporate si de circa 5% pe cel al populatiei.
„Odata ce oamenii vor avea bani in buzunar si incredere in locurile de munca, vor incepe sa cheltuiasca din nou. Si nu ma astept la asta pana la jumatatea anului viitor”, anticipeaza Bruynseels.
Guvernul a aprobat, in luna iunie, Ordonanta de Urgenta privind contractele de credit pentru consumatori, care a fost aprobata in Senat fara nicio modificare si se afla in prezent in dezbatere la Comisia de buget-finante din Camera Deputatilor. Printre cele mai cunoscute prevederi ale OUG 50, care se aplica si creditelor acordate inainte de adoptarea reglementarii, se numara plafonarea comisionului de rambursare anticipata la 1% si legarea dobanzii in functie de un indice de referinta, Euribor/Robor/Libor.
Initial bancile s-au aratat rezervate in privinta valorificarii oportunitatii de refinantare a imprumuturilor acordate de alte institutii de credit, dar ulterior tot mai multi bancheri au declarat ca se confrunta cu intensificarea concurentei in piata, respectiv a luptei pentru atragere de clienti buni de la alte institutii.