Volumul de tranzactii in perioada mentionata a fost de 2,2 milioane (55.000 de tranzactii in medie pe zi), in crestere cu 79% de la aproximativ 1,2 milioane (30.000 de tranzactii in medie pe zi), in acelasi interval de 41 de zile din 2009, conform Visa.
Tarile care au avut cele mai mari contributii in ceea ce priveste cheltuielile turistilor au fost Statele Unite (19,05%), Marea Britanie (19,03%), Australia (4,7%), Brazilia (4,2%) si Franta (3,4%).
Cele 5 tari detin un procent de 51% din totalul cheltuielilor.
Mai mult de 90% din totalul cheltuielilor s-au inregistrat pe segmentul calatoriilor de afaceri si timp liber – cazare, restaurante, cumparaturi, inchiriere masini si transport cu avionul.
Dintre primele 25 de tari din clasament dupa cheltuieli, cea mai mare crestere s-a inregistrat in cazul Mexicului, unde posesorii de card au cheltuit 7,5 milioane de dolari in perioada campionatului mondial, fata de 131.000 dolari in acelasi interval anul trecut.
Cele mai mari cheltuieli de pe continentul african au fost facute de locuitorii din Mozambic (8,1 mil. dolari), Botswana (7,47 mil. dolari) si Angola (6,5 mil. dolari).
„Acesta este primul campionat mondial FIFA pe care Visa il sponsorizeaza si suntem incantati sa vedem ce impact financiar a avut asupra economiei Africii de Sud. Turistii din toata lumea folosesc cardul Visa la cumparaturi, la cei 120.000 de comercianti care accepta Visa in Africa de Sud”, a declarat Colin Grannell, vice presedinte executiv al departamentului parteneriate marketing in cadrul Visa Europe.
Potrivit raportului Visa asupra Perspectivei Turismului in Africa de Sud in 2010, turistii care folosesc cardul Visa la cumparaturi au cheltuit 566 milioane de dolari in primul trimestru din 2010, reprezentand o crestere de 34% fata de aceeasi perioada din 2009.