Editura Codecs 2007, Colectia Coaching&Leadership
Pret:
35 lei
Titlu original: The coach’s coach – Personal development for personal developers
Cartea intr-un minut:
Nevoia de coaching apare atunci cand un manager devine constient de discrepanta dintre ceea ce vrea si ceea ce poate sa faca. Aici intervine rolul coach-ului care il asista in rezolvarea punctuala a problemei, dar mai ales in dezvoltarea potentialului profesional.
„Cand se cunoaste si se accepta pe sine, individul este capabil sa fie pe deplin productiv si sa-si construiasca relatii bune de munca cu ceilalti”, spun autorii.
Cronica DailyBusiness:
Termenul de coaching poate fi privit ca o denumire noua a ceva ce a existat dintotdeauna: o persoana care ajuta pe altcineva sa se cunoasca mai bine si sa fie ingenioasa in rezolvarea problemelor de la locul de munca.
Piatra de temelie a coachingului este respectul, convingerea ca fiecare fiinta umana vede lumea altfel si ca are ratiuni bine intemeiate pentru a o vedea astfel. Alaturi de respect, optimismul relativ la capacitatile oamenilor, credinta ca indivizii conteaza si ca pot sa schimbe situatia de fapt sunt cele mai importante convingeri si valori de care are nevoie un coach.
Alison Hardingham, autoarea cartii, are o pregatire de baza in psihologie si a fost ajutata in demersul ei de a-i indruma pe cei care fac coaching sau pe cei care vor sa-si gaseasca un coach bun de catre trei prieteni. Mike Brearley, fost capitan al echipei nationale de crichet a Angliei, Adrian Moorhouse, campion mondial la inot si Brendan Venter, fost jucator international de rugby.
Ideile cartii au fost ilustrate folosindu-se de povesti din diversitatea experientelor personale, intr-un stil conversational. Cei care citesc cartea se simt ca si cum ar trece prin experienta indrumarii din partea unui coach care il ajuta sa desfasoare activitatea de coaching mai bine, in calitate de coach sau de client.
Un coach este o persoana cu o pregatire manageriala, tehnica, sportiva, psihologica care poate ajuta prin conversatie si utilizand un set de intrumente si tehnici o alta persoana sau un grup sa-si formuleze si sa-si atinga scopurile, expunandu-i un maximum de diversitate a perspectivelor adoptate de altii.
Exista un joc interior care se desfasoara in mintea noastra. De cat de constienti suntem de el depinde succesul sau esecul nostru in jocul exterior. Factorul care declanseaza la un client nevoia de coaching este, de obicei, perceptia unui decalaj intre ce poate si ce vrea sa faca. Coachingul este cerut atunci cand are loc o schimbare majora in viata profesionala a unui client si se desfasoara intr-un context organizational. Compania la care este angajat clientul este cea care comanda acest serviciu si il plateste, contractul cu un furnizor extern fiind probabil cea mai costisitoare forma de perfectionare profesionala. Organizat ca responsabilitate interna, de management, este mai ieftin.
Rostul esential al coachingului este sa-l „capaciteze” pe client, sa-l faca sa se simta in stare de ceea ce doreste sa realizeze. Succesul depinde in mare masura de „rezonanta instinctiva” dintre coach si client. Odata stabilita relatia de afinitate, coach-ul il ajuta pe client sa-si dea seama cine vrea sa fie, facind exercitii cu „eu-l ideal”. De exemplu: „spuneti care sunt cele 27 de lucruri pe care v-ar placea sa le faceti sau sa le experimentati pe parcursul vietii” sau „cand te simti cel mai mandru de tine insuti?”.
Cand se cunoaste si se accepta pe sine, individul este capabil sa fie pe deplin productiv si sa-si construiasca relatii bune de munca cu altii. Acesta este scopul organizatiei.
Coaching pentru un coach este prima carte din colectia „Coaching – lecture utile”, lansata de editura Codecs in colaborare cu Coaching Institute.