Coca-Cola Romania detine marcile si produce concentratele pe piata locala, in timp ce imbuteliatorul pe piata locala este Coca Cola HBC Romania.
Cifra de afaceri inregistrata anul precedent de Coca-Cola Romania a fost de 53,3 milioane lei (15,14 milioane euro) in crestere cu peste 16% fata de 2005, cand compania a raportat afaceri de 45,79 milioane lei (13 milioane euro), potrivit datelor furnizate de companie. Coca-Cola Romania a avut anul trecut aproximativ 3.000 de angajati.
In Romania, Coca Cola este prezenta piata bauturilor non-alcoolice prin intermediul companiilor Coca-Cola Romania si Coca-Cola HBC Romania.
In perioada 2002-2006, Coca-Cola HBC Romania a investit 136 milioane euro in modernizarea companiei Acest program de investitii a dus la instalarea a doua linii noi de imbuteliere in fabricile detinute in Ploiesti si Vatra Dornei si la extinderea cu 30% a capacitatii de depozitare a celor doua fabrici. Linia din Ploiesti are o capacitate de imbuteliere de 63.000 litri pe ora, iar cea din Vatra Dornei imbuteliaza 50.000 litri pe ora, potrivit reprezentantilor companiei, relateaza NewsIn.
De asemenea, compania Coca-Cola HBC Romania a derulat anul trecut programe de investitii care au vizat pe de o parte infrastructura si logistica (fabrici si sisteme de distributie la standarde internationale) si in egala masura, calitatatea produselor, satisfacerea cerintelor pietei locale prin lansarea de noi produse si programe de marketing si nu in ultimul rand, angajatii.
Bautura racoritoare Coca-Cola este prezenta pe piata romaneasca inca din anul 1991, cand a fost inregistrat joint-venture-ul Coca-Cola Bucuresti S.R.L (dintre Coca-Cola Export Corporation si CICO). Prima sticla Coca-Cola a fost produsa o luna mai tarziu, in fabrica din Bucuresti, pentru a aparea pe piata in ultima luna a anului 1991.
Unificarea tuturor imbuteliatorilor sub umbrela Coca-Cola HBC s-a realizat in anul 2000. Doi ani mai tarziu, compania isi completeaza portofoliul intrand pe imbutelierea apei minerale, prin achizitia unui pachet de 94,5% din actiunile producatorului local Dorna Apemin SA.
Dupa investitii in marketing si productie, apele minerale Izvorul Alb, Poiana Negri si Dorna au ajuns la o pondere de aproape 25% din volumul total de vanzari realizat de Coca-Cola HBC Romania in anul 2005.
Investitiile imbuteliatorului grec pe piata locala de la intrarea in Romania se ridica la peste 400 de milioane de euro, iar peste 70% din materiile prime necesarului de productie (sticla, etichete, frigidere etc.) precum si servicii (agentii de media, relatii publice, transport) sunt achizitionate din Romania, de la furnizori romani, potrivit datelor companiei.
Portofoliul celui mai mare jucator de pe piata locala a bauturilor non-alcoolice cuprinde in prezent bauturi carbonatate, necarbonatate, apa minerala, ceai, nectar & juice si energy drink.