Vanzarile bauturilor non-alcoolice din Statele Unite sunt in declin, pentru ca oamenii opteaza pentru apa imbuteliata si pentru ceai, considerandu-le mai sanatoase, potrivit NewsIn.
„Veti urmari o crestere organica a companiei noastre, precum si achizitii tintite”, a spus Muhtar Kent, care va deveni director executiv al Coca-Cola pe 1 iulie.
Acesta a mentionat ca asemenea achizitii nu vor fi mari, iar compania cauta din stat in stat oportunitati, desi nu a specificat unde.
Coca-Cola, care concureaza cu PepsiCo Inc si cu Dr PepperSnapple Group Inc, a beneficiat de pe urma ultimei achizitii a ceaiurilor Fuze si a producatorului de vitamine Glaceau, care au sustinut cresterea vanzarilor companiei. Coca-Cola a cumparat si producatorul rusesc de sucuri Multon, in urma cu 3 ani.
Cel mai mare producator de bauturi din lume, cu sediul la Atlanta, detine 78% din vanzarile in afara SUA.
„Nu exista o alta industrie mai buna in care sa te gasesti, decat cea a bauturilor non-alcoolice, credem cu tarie acest lucru”, a spus Kent, adaugand ca piata bauturilor non-alcoolice creste mai repede decat celelalte categorii de produse de consum, cum ar fi cosmeticele, articolele de toaleta.
Kent a reiterat tintele pe termen lung ale companiei, de a-si creste volumul anual al vanzarilor cu 3-4%, profitul operational cu 6-8% si castiguile pe actiune cu un procent de o cifra mare.
In ultimii ani, afacerea Coca-Cola a devenit mult mai importanta pentru investitori la nivel international, in special in regiuni precum China, India, Brazilia si Turcia, ca urmare a incetinirii pietelor mature, cum ar fi America de Nord.
Luni, actiunile Coca-Cola au incheiat sedinta in urcare cu 25 centi, adica 0,5%, la 56,40 dolari/actiune pe bursa de la New York.