- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

\”Cod rosu\”: Canicula genereaza afaceri de peste 1,5 mld. euro

24 Jul, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Cea mai calduroasa vara din ultimul secol genereaza in Romania afaceri de peste 1,5 miliarde de euro in industrii precum apa minerala, sucuri, bere, inghetata, aparate de aer conditionat si ventilatoare, care genereaza productii si vanzari record in acest an, cel putin duble fata de anii trecuti.
\Cod rosu\: Canicula genereaza afaceri de peste 1,5 mld. euro

Pe fondul temperaturilor de peste 35-40 de grade Celsius, inregistrate constant în ultimele douã luni, producatorii de apa minerala obtin venituri uriase. Romanii vor cheltui pe apa minerala, anul acesta, 1 miliard de lei (aprox. 320 mil.euro), iar productia va ajunge la 1,2 miliarde de litri, cea mai mare din istorie, estimeaza Mihail Ianas, presedintele Patronatului Apelor Minerale.

„Productia a depaºit 500 milioane de litri in primele sase luni ale anului, cu aproape 50% mai mare decât în perioada similarã de anul trecut. Numai in luna iunie, producatorii de apa minerala au distribuit 114 milioane de litri, faþã de aproximativ 83 milioane de litri anul trecut, deci o creºtere de aproximativ 50%”, a declarat, pentru DailyBusiness, Mihail Ianas.

Companiile producatoare de apa minerala din Romania lucreaza deja, de peste o luna de zile, la capacitate maxima, 7 zile din 7, pentru a face fata comenzilor, in conditiile in care consumul a crescut cu 50% fata de anul trecut si de 6 ori fata de acum 14 ani. Un roman bea, in medie, 53 de litri de apa minerala pe an.

Producatorii de ape minerale afirma ca vor reusi sa acopere cererea de pe piata.

„Fabricile pot sã producã o cantitate ceva mai mare cu aproximativ 25-30% decat cea obisnuita. Cu investiþii suplimentare se poate ºi dubla producþia, pentru cã izvoarele noastre au suficientã apã mineralã, deci în principiu nu vor fi probleme”, a mai declarat Mihail Ianas.

Piata de bere creste la cifre istorice

Daca nu mai gasesc sa cumpere apa, cum se intimpla in prezent in multe dintre super-marketurile din capitala, romanii se racoresc cu bere. Cel putin asta gandesc conationalii nostri care au inceput sa curete, la propriu, rafturile magazinelor, spre fericirea producatorilor.

Consumul de bere a crescut, in aceasta perioada, cu cel putin 30%, iar intreaga piata a berii va depasi, in acest an, granita miliardului de euro, dupa ce in 2006 a inregistrat vanzari de 752 milioane de euro.

Romanii vor consuma, anul acesta, o cantitate record de bere, de peste 20,3 milioane de hectolitri, estimeaza producatorii. Canicula lui 2007 le va aduce astfel cele mai mari incasari de cand activeaza pe piata romaneasca.

„Canicula isi spune un mare cuvant. Dar la aceste cifre de vanzari se adauga si cresterea puterii de cumparare a romanilor, cresterea calitatii produselor, a investitiilor in promovare”, a declarat anterior Constantin Bratu, directorul general al Asociatiei „Berarii Romaniei”.

Ascensiunea vanzarilor este reliefata cel mai bine in cresterea consumului mediu de bere pe cap de locuitor. Astfel, un roman a a ajuns sa bea in medie 81 de litri, cu 16% mai mult fata de anul trecut.

Piata de inghetata se dubleaza anul acesta, la 100 mil.euro

Daca nu reusesc sa se racoreasca dintr-un pahar de apa, suc sau bere, romanii aleg din ce in ce mai mult inghetata. Iar vanzarile din ultimele luni dovedesc faptul ca inghetata a trecut de mult de granita dulciurilor consumate sporadic si a intrat in obisnuinta consumatorului roman.

Vanzarile de inghetata au crescut, in ultimele 3 luni, cu pana la 50%, spun producatorii. Daca in 2006, productia totala de inghetata din Romania a fost de circa 30.000 de tone, la o cifra de afaceri de 45-50 de milioane de euro, in 2007, volumul ar putea creste la 100 mil. euro.

Nestle Romania, de pilda, cel mai important producator din domeniu, si-a majorat vanzarile in primul trimestru cu 40%, fata de perioada similara din 2006. La fel si ceilalti producatori, care au anuntat vanzari mai mari cu pana la 50-60 %.

Mariana Dragan, directorul de comunicare al lantului de magazine Auchan, a declarat ca, in ultimele luni, vanzarile de inghetata au inregistrat un plus de 300% fata de o perioada obisnuita, cea mai semnificativa crestere din toata gama de produse.

Potrivit statisticilor, un roman consuma, in medie, circa 1,1 kg de inghetata anual. Consumul este unul mic fata de media europeana, dar aproape dublu comparativ cu Romania anilor ’90.

Caldura din case, combatuta cu aer conditionat

50 de grade la nivelul asfaltului. Temperatura medie din aceste zile din Bucuresti. O vreme in care multi dintre romani se felicita pentru ca si-au cumparat din timp aparate de aer conditionat.

Se felicita atat cumparatorii, cat si producatorii si comerciantii care isi vad afacerile crescand la cote altadata imposibil de atins.

„Vanzarile aparatelor de aer conditionat au inregistrat valori spectaculoase de la inceputul sezonului estival, de aproape 20 de ori mai mari decat in celelalte luni ale anului. Avand in vedere aceasta evolutie, ne asteptam ca in acest an vanzarile aparatelor de aer conditionat sa fie cel putin duble fata de cele afisate in 2006”, au declarat anterior reprezentantii Altex.

Oficialii companiei Altex estimeaza ca piata totala a aparatelor de aer conditionat din Romania va ajunge la 30 mil. euro in 2007, dublu fata de anul trecut.

Opinie impartasita si de cei de la Flamingo International, care au raportat, in ultimele trei luni, o creºtere de vanzari de peste 30% la aparatele de aer conditionat si se asteapta ca pana la finalul acestui an, vanzarile pe acest segment urmand sa mai creasca cu inca 15%.