„Ne-am fixat ca obiectiv financiar dublarea cifrei de afaceri in 2008, in special pe seama cresterii din asigurarile de credit si a colectarii creantelor comerciale”, a declarat Cristian Ionescu, director general al Coface Romania.
La sfarsitul anului, compania oferea 3 linii de afaceri: informatii de afaceri, colectare creante si asigurarea de credit, lansata in luna aprilie a lui 2007.
Departametul Informatii de Afaceri a realizat in anul 2007 o crestere de 45% fata de anul precedent. Productia departamentului s-a marit cu 50%, numarul rapoartelor de credit vandute fiind de peste 31.000.
Departamentul Colectare Creante a inregistrat la sfasitul anului o crestere de 95% fata de 2006, care s-a datorat dezvoltarii pietei intr-un ritm alert. Ca efect direct al acestui fenomen in cadrul Coface Romania, pe langa cresterea cifrei de afaceri, a fost dublarea numarului de angajati in cadrul departamentului.
In aprilie 2007, Coface Romania a lansat asigurarea de credit comercial, produsul depasind bugetul propus cu un procent de 88%. In cele 8 luni de existenta a asigurarii de credit in oferta companiei, au fost incheiate 23 de contracte cu prime brute subscrise, in valoare de 750.000 de euro si limite decise local pentru 2.000 de companii de risc. Expunerea a fost in valoare de 140 milioane euro, iar companiile asigurate au provenit din sectoarele de activitate IT, alimentar, factoring, metalurgie si distributie.
Pe langa asigurare, Coface acorda servicii complete de colectare, care cuprind informatii despre partenerii de afaceri, analiza si monitorizarea portofoliului si colectarea amicala sau in instanta efectiva a debitelor.
Anul acesta, valoarea primelor subscrise de Coface Romania se va ridica la 2,5 milioane euro, pentru 75 de contracte anuale, potrivit estimarilor companiei.
Coface este prezenta in Romania din 1996, prin activitati de gestionare a creantelor si informatii de credit (rating), iar din aprilie 2007 furnizeaza si asigurari de credit comercial.
La nivel mondial, pe langa aceste activitati, compania mai ofera si servicii de factoring, pe care intentioneaza sa le extinda in Romania la finele anului viitor.
Factoringul reprezinta o solutie de finantare pentru termenele lungi de plata a facturilor, prin care se creeaza un avantaj competitiv pentru companii, in special pentru intreprinderi mici si mijlocii. Apare, astfel, posibilitatea cresterii cifrei de afaceri sau, dupa caz, a realizarii de investitii. De asemenea, factoringul dezvolta flexibilitatea firmei de a-si asuma termene de plata variate.